۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۷۱۹۶۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

ابزار فرهنگی بهترین راه انتقال پیام شهدا به نسل جوان جامعه است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که ابزارهای فرهنگی بهترین شیوه برای انتقال پیام شهیدان به نسل جوان جامعه است، گفت: ضرورت دارد با استفاده از ابزارهای هنری، فضاهای مجازی و تلگرامی آن چیزی که حق مطلب برای حماسه اسلامی ششم بهمن است را ادا کنیم.
آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جلسه ستاد گرامیداشت حماسه ششم بهمن سال 60 آمل که در حسینیه بیت امام جمعه آمل برگزار شد با بیان این که ابزارهای فرهنگی بهترین شیوه برای انتقال پیام شهیدان به نسل جوان جامعه است، گفت: ضرورت دارد با استفاده از ابزارهای هنری، فضاهای مجازی و تلگرامی آن چیزی که حق مطلب برای حماسه اسلامی ششم بهمن است را ادا کنیم.

وی ادامه داد: ابزار هنری که مورد توجه مقام معظم رهبری است باید در قالب رمان، کتاب و خاطرات درباره حماسه ششم بهمن نوشته تا بتوانیم کشور را متوجه این حماسه بزرگ کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: همه کارها نباید محدوده به شهر آمل باشد و نیاز است برای کشور فکر کنیم و تصمیم گیری داشته باشیم که می تواند اثربخش باشد.

جاودانی تصریح کرد: حماسه ششم بهمن سال 60 آمل در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) ذکر شده است که ایشان از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند و آمل تنها شهری است که در وصیت نامه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نام برده شده است.

جاودانی ادامه داد: ضرورت دارد موسیقی فاخر تهیه شود و به عنوان زنگ موبایل مورد استفاده قرار گیرد و در این راستا هرگونه کمکی که خواسته شود از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دریغ نمی شود.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ حماسه سازان ششم بهمن آمل باید فیلم های بلند سینمایی ساخته شود که در قسمت های مختلف در سیمای مرکز مازندران و کشور پخش شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که تبیین ابعاد حماسه ششم بهمن سال 60 آمل ضرورت دارد، گفت: قسمتهایی از وصیت نامه، عکس و خاطره شهدای گرانقدر این حماسه بزرگ در قالب 30 ثانیه ای تهیه و در شبکه های اجتماعی در طول سال انتشار داده شود.

جاودانی تصریح کرد: نیاز است تلاش های لازم برای معرفی، انتقال و تبیین ابعاد حماسه ششم بهمن سال 60 آمل صورت گیرد که امری ارزنده و مهم است.

محمد محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این جلسه، گفت: تاکنون برای ماندگاری حماسه اسلامی ششم بهمن آمل چاپ 8 جلد کتاب از سوی سردار مهدی خانی، 13 مستند، ساخت موسیقی 6 بهمن و فیلم سینمایی بلند ماهی سیاه کوچولو صورت گرفته است.

وی اشاره کرد: سه مستند دیگر در حال ساخت است و برای ساخت یک فیلم بلند سینمایی دیگر نیز از سوی کارگردان های مطرح کشور در حال رایزنی هستیم تا محقق شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل با بیان این که در سال گذشته 83 همایش و پروژه های عمرانی در هفته ششم بهمن اجرا شد، گفت: متأسفانه براساس دستور استانداری مازندران ستادهایی نظیر سوسنگرد، سوم خرداد و دیگر عناوین در شهرستانها تشکیل می شود اما تاکنون برای گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن یک ستاد استانی تشکیل نشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به پیگیری های فراوان برای بنیاد حماسه ششم بهمن آمل، گفت: از چهار سال گذشته تاکنون پیگیر راه اندازی بنیاد ششم بهمن آمل بودیم که خوشبختانه موافقت شورای فرهنگ عمومی کشور گرفته شد.

وی اظهارداشت: باید تلاش و اهتمام لازم را صورت داده و از تمام توان و رایزنی ها بتوانیم این بنیاد را در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به تصویب برسانیم.

محمدی افزود: با راه اندازی بنیاد ششم بهمن آمل سالانه ردیف اعتباری خاصی دارد و می توانیم برای گسترش فرهنگ حماسه اسلامی در طول سال برنامه داشته باشیم که بسیار گرانقدر و اثربخش است.

گفتنی است، مردم شهرستان هزارسنگر آمل با حماسه آفرینی خود در ششم بهمن سال 60 صحنه های ماندگاری از ایثار و فداکاری را خلق کرده و امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند./1314/202/ب2

ارسال نظرات