۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۷۱۹۵۲

حکیم بر ضرورت افزایش روابط عراق با کشورهای منطقه تاکید کرد

رییس مجلس اعلای اسلامی خواستار افزایش روابط و تعاملات استراتژیک عراق با کشورهای منطقه شد.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با احمد حسن ابراهیم درویش سفیر مصر در بغداد، عراق را یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار منطقه توصیف کرد و بیان داشت: عراق باید روابط خود را با کشورهای منطقه در زمینه‎های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افزایش دهد.

وی افزود: عراق آماده همکاری و افزایش تعاملات استراتژیک با کشورهای منطقه است و به شرکت‎های مختلف جهت سرمایه گذاری و خدمت رسانی به مردم این کشور مجوز می‎دهد.

حکیم روابط عراق و مصر را نزدیک توصیف کرد و افزود: افزایش تعامل و همکاری میان عراق و مصر به سود دو کشور است.

سفیر مصر نیز در این دیدار بر حفظ وحدت، ثبات سیاسی و امنیتی در عراق و کشورهای منطقه تاکید کرد و بیان داشت: تلاش و اهتمام بسیاری زیاد عراق در مبارزه با جریان تروریستی داعش قابل تقدیر است.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین در دیدار با یان کوبیش نماینده سازمان ملل متحد به بررسی آخرین رویدادهای این کشور و طرح اتحاد ملی پرداخت و تصریح کرد: ملت عراق از طرح اتحاد ملی به عنوان تنها راه حل نجات این کشور از بحران پس از نابودی کامل داعش به خوبی حمایت و استقبال کردند.

وی افزود: اهل تسنن عراق باید همایشی به همراه کارگروه‎های متنوع و به دور از وابستگی به شخصیت‎های مختلف جهت بررسی برنامه‎های این کشور پس از نابودی کامل داعش تشکیل دهند./994/ب902/د

ارسال نظرات