۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۷۱۸۳۶
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

لزوم اطاعت همه جانبه و کامل از دستورات الهی

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به عبارت قرآنی ‏«نُؤمنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعض»‏، گفت: انسان اگر یکتاپرست شد، باید تمام و کمال از فرمان الهی اطاعت کند، عده ای دین را سلیقه ای می دانند و هر جا که منافع آنان را تأمین کند از دین اطاعت می کنند.
اطاعت همه جانبه خداوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته در مسجد الزهرا(س) اصفهان، گفت: امام علی(ع) در حکمت 122 نهج البلاغه می فرمایند «بزرگی پروردگار نزد تو پدیده ها را در چشمت کوچک جلوه می دهد»، بزرگی پروردگار دنیا را در نظر انسان کوچک و پست جلوه می دهد.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) در خطبه همّام یکی از صفات متقین را بزرگ جلوه کردن خدا و خوار شمردن غیر خدا می دانند، اگر انسان این صفت را داشته باشد صبر و استقامتش بر مصائب بیشتر می شود، یاد و ذکر خدا صبرساز است ولی یاد غیر خدا صبرشکن است. 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید رنگ خدایی بگیرید و چه رنگی بهتر از رنگ خدایی است، رنگ خدایی یعنی اینکه وارد وادی توحید و ولایت شوید، پیامبر اکرم(ص) می فرمایند اگر نمازگزار می دانست که هنگام نماز خواندن چه هاله ای از جبروت اطراف او را احاطه می کند دوست نمی داشت سر از سجده بردارد.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: قرار گرفتن در وادی توحید و ولایت برای انسان در قیامت هاله ای از نور قرار می دهد که او را از تاریکی و ظلمت نجات می دهد و همه جا برایش روشن می شود، توحید و یکتاپرستی انسان را در صراط مستقیم قرار داده و از گمراهی نجات می دهد، خداوند در سوره یس می فرماید «وَ اِنِ اعبُدونی هذا صِراطٌ مُستَقیمٌ».

وی افزود: انسان اگر موحد و یکتاپرست شد باید تمام و کمال از فرمان الهی اطاعت کند و تسلیم خدا باشد و مصداق مؤمن ببعض و کافر ببعض نباشد، خداوند در قرآن این خصوصیت برخی از افراد دارای ایمان ناکامل را با عبارت «نُؤمنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعض» بیان می فرماید، عده ای دین را سلیقه ای می دانند و هر جا که منافع آنان را تأمین کند از دین اطاعت و جایی که به ضرر آنها باشد اطاعت نمی کنند، این افراد در واقع مؤمن نیستند.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: دیندار واقعی کسی است که همه دستورات دین را بپذیرد و اگر هم نمی تواند همه آنها را انجام دهد آنها رانفی نکند بلکه همه تلاشش را برای انجام آنها به کار گیرد و نفسش را زیر پا بگذارد، در طول تاریخ بسیارند کسانی که از نام اسلام و مسلمانی برای رسیدن به مطامع دنیوی خود استفاده کردند و خودشان در جایی دیگر بر خلاف صریح دستورات اسلام قدم برداشتند.

حجت الاسلام رضوانی ابراز داشت: در دوران بعد از انقلاب اسلامی دسته ای از انقلابیون که مخالف اعمال شاه هم بودند  و در جبهه ملی آن زمان فعالیت می کردند با اینکه بسیاری از شرعیات اسلام را قبول داشتند می خواستند نام جمهوری اسلامی را جمهوری دموکراتیک و نامهای این چنینی بگذارند که با مخالفت شدید امام(ره) مواجه شدند، همچنین برخی افراد با قانون قصاص اسلامی مخالفت می کردند و آن را بر خلاف حقوق بشر می دانستند، این افراد خود را مسلمان می دانستند اما برای رضایت کفار می خواستند برخی از شرعیات و قوانین اسلام را زیر پا بگذارند و اینگونه  از راه اسلام و بندگی منحرف و به طاغوت پناهنده شدند.‏/869/‏202/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
نکات جزء۲۳
سوره یس
۱- میخواهی مشمول رحمت الهی شوی،تقوا نسبت به گذشته و آینده ات داشته باش(۴۵)
۲-سلام ،گفتاری از پروردگار مهربان است (۵۸)
۳-راه راست میدانی چیست؟ بندگی خدا(۶۱)
سوره صافات
۴- اجبار در تربیت نوجوان و جوان ،اثر ندارد ،بلکه باید به او آزادی انتخاب داد(۱۰۲)
۵- البته نوجوان و جوان باید نظر بدهند، ولی با تحقیق و دقت(۱۰۲)
سوره ص
۶- در مسیر خدا بر حرفهایی که دشمنان خدا میگویند ،صبر کن(۱۷)
۷- اگر بین مردم داوری کردی،به حق داوری کن،ستم نکن و به راه راست هدایت کن(۲۲)
۸- بسیاری از شریکان به هم ظلم میکنند،(۲۴)
۹- شتابزده داوری نکن(۲۴)
۱۰- عالمانه داوری کن,نه بدون تحقیق(۲۴)
۱۱- خطا کردی استغفار کن(۲۴)
۱۲- بین مردم به حق داوری کن و از هوس پیروی نکن(۲۶)
۱۳-مواظب باش ،هوای نفس تو را از راه خدا گمراه نکند(۲۶)
۱۴- خداوند کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام میدهند ،را مانند مفسدان قرار نمیدهد(۲۸)
۱۵- خداوند متقین را مانند فاجران قرار نمیدهد(۲۸)
۱۶- هر چه را دوست داری،به یاد خدا دوست داشته باش(۳۲)
۱۷- همیشه آخرت اندیش باش(۴۶)
۱۸-تکبر ورزیدن،برتری جویی مانع عبادت و عمل به دستورات خدا میشود(۷۶)
۱۹- مقایسه غلط ،باعث تکبر میشود،هیچ وقت خودت را با دیگران با معیار غلط مقایسه نکن(۷۶)
۲۰- شیطان قسم خورده همه را گمراه کند،ولی زورش به بندگان خالص خدا نمیرسد ،پس،،،(۸۲-۸۳)
سوره زمر
۲۱- مهمترین سرمایه تو،خود و خانواده ات هستی،مواظب این سرمایه ها باش(۱۵)
۲۲- به سخنان خوب گوش بده و از بهترین آن تبعیت کن (۱۸)
۲۳- قیامت به ستمگران (که گزند عذاب را میبینند) گفته شود: بچشید آنچه می کردید (۲۴)
۲۴- تکذیب آیات الهی ،خواری در زندگی دنیا و عذاب آخرت را به دنبال دارد(۲۶)
0
0