۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۷۱۵۵۴

جدیدترین شماره ماهنامه انگلیسی‌زبان «محجوبه» منتشر شد

سیصدوسیزدهمین شماره ماهنامه انگلیسی زبان «محجوبه» به همت بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چاپ و منتشر شد.
ماهنامه انگلیسی‌زبان «محجوبه»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بنیاد اندیشه اسلامی، سیصدوسیزدهمین شماره ماهنامه انگلیسی زبان «محجوبه» به همت بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چاپ و منتشر شد.

در این شماره از نشریه به نقش حضرت زینب سلام اله علیها در جاودانه ماندن عاشورا و رساندن پیام این واقعه تاریخی به گوش همگان پرداخته شده است.

همچنین، در قالب متنی آهنگین به جنایت‌ها و خشونت‌هایی اشاره شده است که در طول تاریخ از جانب یزیدیان بر کودکان تحمیل می‌شود؛ از علی اصغر علیه السلام گرفته تا کودکان درگیر جنگ و خونریزی در سرتاسر جهان به ویژه در یمن، فلسطین، عراق و افغانستان. سخنرانی ارزشمند امام موسی صدر در مورد اهمیت صلح در اسلام و مسیحیت و لزوم حفظ ارزش‌های انسانی از نگاه هر دوی این مذاهب از دیگر مقالات این شماره از نشریه است.

در بخشی دیگر از این شماره، آموزه‌های عاشورایی و آنچه که قرآن به ما می‌آموزد آمده است و افزون بر مقالات مناسبتی، در قالب مقالات متعدد، به نقش‌ها، تعهدات و مسؤولیت‌های اعضای خانواده پرداخته شده است.

از دیگر مقالات این نشریه می‌توان به موضوعاتی چون هویت واقعی زن مسلمان و الگو قرار دادن حضرت فاطمه سلام الله علیها، زن در خانواده و نقش‌های متعددی که برعهده دارد، از نقش دختر یک خانواده گرفته تا همسر و مادر در خانواده‌ای دیگر، مسئولیت مرد و زن در قبال فرزندان و همسر، مسئولیت والدین در برابر فرزندان و نقش زن در رشد و شکوفایی مرد از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد.

مصاحبه منتشر شده در این شماره از محجوبه با دختری بوسنیایی است. وی در این مصاحبه از چرایی انتخاب حجاب با مخاطبان مجله سخن گفته است.

همچنین، صفحه‌ای از نشریه نیز به منتخبی از پنجاه عکس برگزیده دومین جایزه جهانی عکس و فیلم اربعین که در سال گذشته برگزار شد، اختصاص یافته است.

بنابر اعلام این خبر، نسخه الکترونیک این نشریه در دو قالب Word و PDF بر روی سامانه نشریات بنیاد اندیشه اسلامی به نشانی www.itfjournals.com بارگذاری شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

ماهنامه انگلیسی زبان «محجوبه» (Mahjubah)، مجله‌ای فرهنگی، اجتماعی، مذهبی است که با مدیر مسئولی حمید رضا آزادی مدیر عامل بنیاد اندیشه اسلامی و  با محوریت و موضوعات فرهنگی و اجتماعی زنان، به خصوص زنان مسلمان، عرضه می‌شود. مهم‌ترین اهداف انتشار این مجله شناساندن هویت زن مسلمان، معرفی جایگاه واقعی زنان مسلمان در آموزه‌های دینی، معرفی فرهنگ‌های مختلف و تلاش جهت همگرایی فکری بین زنان مسلمان کشورهای مختلف است. بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌کوشد با انتشار این مجله مجالی مناسب برای اهل فرهنگ، اندیشه و پژوهش فراهم سازد و تاکنون در نیل به این هدف موفق بوده است./998/د102/ق

ارسال نظرات