۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۴۳۳
آیت الله صفایی بوشهری:

عالمی که از انقلاب دفاع نکند، باید در تقوا و فهم فقهی او شک کرد

امام جمعه بوشهر با بیان این‌که روحانیان ما باید پاسدار انقلاب باشند و افزون بر تولید علم، در صحنه دفاع از آن حضور فعال داشته باشند، گفت: روحانی که از انقلاب دفاع نکند، در تقوا، بصیرت و فهم فقهی او شک است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماينده ولي فقيه در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار جانشین سازمان بسیج طلاب کشور و مسؤول و کارکنان سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر، گفت: انقلاب اسلامی ایران، تابشی از رسول الله، محصولی از شجره طیبه حوزه علمیه و نعمتی برای تاریخ جهان است.

وی افزود: میزان ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت انسان ها به ویژه روحانیت نه تنها در همراهی بلکه مجاهدت و پیشتازی در خدمت به این انقلاب است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آرزوی اهل بیت و روحانیت در طول تاریخ انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران بوده است، اظهار داشت: امروز انقلاب ما، برای جهان تعیین تکلیف می کند.

وی گفت: مکتب اهل بیت در طول تاریخ، هیچ گاه به این صراحت و گستردگی نبوده و این نعمت بزرگی است که همگان به ویژه حوزه ی علمیه باید از آن حمایت کنند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تا قبل از انقلاب تاثیر و گستردگی حوزه علمیه در سطح جهان به این میزان نبوده، تصریح کرد: تمام روحانیان ما باید پاسدار انقلاب باشند و افزون بر تولید علم، در صحنه دفاع از آن حضور فعال داشته باشند.

وی بیان کرد: روحانیت از حیث وظیفه، نخستین گروه متنعم این انقلاب هستند و وظیفه سازماندهی این گروه، بر عهده بسیج طلاب است. هر روحانی که از انقلاب دفاع نکند، در تقوا، بصیرت و فهم فقهی او شک دارم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: ما در حوزه های علمیه، باید بصیرت جهادی، مترتب بر حضور و مجاهدت ایجاد کنیم و امروز انقلاب ما به چنین بصیرتی نیاز دارد.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: بصیرت جهادی، با آموزش و دفاع در مقابل توهماتی که دشمن در جامعه رواج می دهد، ایجاد می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ما باید افزون بر استفاده از ظرفیت درون حوزوی، از ظرفیت فارغ التحصیلان که نوعی پتانسیل و مرکز معرفتی هستند و مغفول مانده اند، بیش از پیش استفاده کنیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تقسیم بندی اقشار جامعه به خاکستری، انقلابی و غیرانقلابی، اظهار داشت: بسیج طلاب باید برای هر سه قشر برنامه داشته باشد و در استان بوشهر که در معرض تیرهای وحشتناک دشمن قرار دارد، روحانیت در صدر بوده و با افتخار در خدمت بسیج و سپاه است.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان تاکید کرد: استان بوشهر، استان امام خامنه ای است و همه چیز، حتی امور حوزه علمیه، با نگاه ایشان تنظیم می شود./202/846/ب1

ارسال نظرات