۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۷۱۳۳۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

ضرورت تقویت رسانه های انقلابی در کشور

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت رسانه های انقلابی هستیم، گفت: رسانه های انقلابی همواره مدافع انقلاب، آرمان های نظام و رهبری در جامعه هستند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علمی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری یک شنبه شب در دیدار جمعی از فعالان رسانه ای استان در قائمشهر با اشاره به این که جایگاه قم در اسلام و کلام الهی گفت: اصحاب قلم از جمله عنوان های ارزشمند از منظر قرآن است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که خداوند متعال به قلم قسم خورده و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه مهم قلم در نگاه اسلام است، افزود: کسی که قلم در اختیار دارد ارزش و جایگاهش از خود قلم نیز مهم تر است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که باید از جایگاه قلم و نویسندگی درجهت رشد و آگاهی جامعه بهره گرفت، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بعضی مواقع شاهد استفاده نادرست و غیر اصولی از این ابزار مهم فرهنگی در جامعه هستیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که اهالی رسانه باید از جایگاه قلم و نوشتن در جهت ترویج ارزش های دینی و انقلاب بهره گیرند، تصریح کرد: امروز تقویت رسانه های ارزشی و انقلابی که مدافع حریم اسلام و انقلاب هستند یک ضرورت مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که صاحبان قلم به این امانت الهی ارزش می دهند، تصریح کرد: صاحبان قلم باید تلاش کنند تا نوشتار و گفتار آنها در دستیابی خوانندگان به حقایق کمک کند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که رسانه ها باید بیان کننده حقایق باشند نه این که در جهت اهداف استکباری برخی گروه ها گام بردارند، تصریح کرد: امروز مهم ترین رسالت، رسانه ها آگاهی بخشی و تقویت بصیرت در جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه امروز رسانه های مهم جهان در اختیار جبهه کفر و استکبار قرار دارد، خاطرنشان کرد: همه توان رسانه های غربی تضعیف ارزش های دینی و انقلابی در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید بر این که امروز باید در برابر جبهه رسانه ای دنیای غرب، رسانه های انقلابی و ارزشی بیش از پیش تقویت شوند، تصریح کرد: تقویت چنین رسانه هایی بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در همه امور باید رضای الهی را در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: نباید از قلم و رسانه ها در جهت منافع شخصی و گروهی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که رسانه ها باید حلقه وصل میان مردم و حکومت اسلامی باشند، بیان داشت: رسانه ها باید مشکلات و نواقص موجود را شناسایی و به مسؤولان امر انتقال دهند.

وی صداقت و امانتداری را وظیفه دیگر رسانه‏ ها عنوان و با بیان این که رسانه ‏ها در این صورت توانایی هدایت مردم و جلب اعتماد آنها را دارند، تصریح کرد: مطالبی که از روی جهل منتشر می‏ شوند و مردم هم از نادرست بودن آنها اطلاع نداشته باشند، موجب انحراف جامعه می‏ شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که رسانه ها باید رویکرد صادقانه و عادلانه را در انتشار اخبار مورد توجه قرار دهند، بیان داشت: امانت داری و صداقت دو رکن اصلی فعالیت رسانه ها باید قرار گیرد تا شاهد رشد فرهنگی جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی تقوا، امانت داری، صداقت و شجاعت را از ویژگی های بارز و اساسی خبرنگاران ذکر کرد و بیان داشت: اخلاق رسانه ای بسیار مهم است و وقتی مطبوعات را مطالعه می کنم معمولا به جنبه انتقاد اهمیت داده می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت رسانه های انقلابی داریم، تصریح کرد: رسانه های انقلابی همواره مدافع انقلاب، آرمان های نظام و رهبری در جامعه هستند.

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یکی از رسالت‌های اصلی رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب است، اظهار داشت: ترویج معروف در جامعه و هشدار و اخطار در برابر منکر وظیفه‌ همه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کار رسانه‌ها نوعی امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: خبرنگاران تنها با عشق و علاقه در این راه گام بر‌می‌دارند و اگر این کار برای آنها پیامدی هم داشته باشد درصورتی‌که مسیر حق باشد و خدا آن را بپسندد، اجر و پاداش نیکوی عمل‌کنندگان از سوی خداوند، ضایع نخواهد شد.

وی با بیان این که اگر تنها عیوب را برجسته کنیم و نقاط قوت و مثبت را نبینیم خلاف است، بیان داشت: صداقت و حسن‌ نیت انسان و تلاش برای بهبود بخشیدن اوضاع، ماندگار خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات داخلی استان اشاره کرد و با بیان این که مسأله سرمای زودرس خسارت های بسیاری را به استان وارد کرد، گفت: متأسفانه برخی وعده هایی که مسؤولان برای جبران خسارت  های وارده داده بودند عملی نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در لایحه برنامه پنجم به جنگل ها تنفس داده شده است، گفت:  وقتی اجرای طرح بهره‌برداری از جنگل متوقف شود طبعاً مراقبان جنگل هم از آنجا بیرون کشیده می‌شوند و آنگاه فرصت تجاوز به حریم جنگل افزایش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که توقف بهره‌برداری به بهانه تنفس به جنگل طرح موفقی نیست، تصریح کرد: باید به جای این گونه طرح ها، بهره برداری با معیارهای صحیح مورد توجه قرار می گرفت.

وی با بیان این که رسانه ها باید به گونه ای عمل کنند که تا مسؤولان، مدیران و نمایندگان مجلس بیشتر پیگیر مطالبات مردم باشند، خاطرنشان کرد: امروز همه دغدغه مسؤولان و مدیران کشور باید رفع دغدغه ها و مشکلات کشور باشد./202/1317/ب1

ارسال نظرات