۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۷۱۲۳۲

ابراز امیدواری محمود عباس به برپایی کشور مستقل فلسطین در سال 2017

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از قطعنامۀ سازمان ملل علیه شهرک‌سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی استقبال کرد و سال 2017 را سال تحقق آرمان تشکیل کشور مستقل فلسطین دانست.
محمود عباس

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز شنبه (11 دی 1395) در پنجاه و دومین سالروز تشکیل جنبش فتح فلسطین، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغال‌شدۀ فلسطینی را «غیرقانونی» دانست و در حالی‌که به قطعنامۀ اخیر شورای امنیت سازمان ملل اشاره داشت، گفت تصمیمی بی‌سابقه در قبال این موضوع اتخاذ شد.  

شورای امنیت سازمان ملل 23 دسامبر 2016 (3 دی 1395) در اقدامی بی‌سابقه با تصویب قطعنامۀ 2334، روند شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغال‌شده را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» دانست و آن را محکوم کرد.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از رژیم صهیونیستی به سبب «تلاش برای تحریف حقایق و گمراه کردن جامعه بین‌المللی در جریان ادامۀ روند شهرک‌سازی‌های» خود در سرزمین‌های اشغال‌شده، انتقاد کرد.

وی همچنین تأکید کرد رژیم صهیونیستی باید به روند غیرقانونی شهرک‌سازی پایان دهد و از ایجاد هرگونه تغییر در اوضاع جمعیتی سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطینی اجتناب کند.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه سال 2017 میلادی را «سال کشور مستقل فلسطین» دانست و بر لزوم به رسمیت شناختن فلسطین تأکید کرد.

فلسطینی‌ها به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری، شرق بیت‌المقدس (جروزالم) و نوار غزه هستند و بر عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطین در «جنگ شش روزه 1967» تأکید دارند.

به نوشته پرس تی وی، يهوديان صهيونيست بعد از اشغال سرزمين‌هاي فلسطين در سال 1948 و اعلام موجودیت رژيم صهيونيستي به تلاش براي قرار دادن بیت‌المقدس به‌عنوان پايتخت خود ادامه دادند و برخلاف قوانين بین‌المللی، به ساخت‌وساز شهرک‌های‌ اسرائیلی پرداختند.

رژیم تل‌آويو در جنگ شش روزه 1967، شرق بيت‌المقدس را اشغال و آن را به رژيم صهيونيستي ضميمه کرد.

در حال حاضر بیش از نیم میلیون صهیونیستی در دست‌کم 230 شهرک یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

سياست رژيم صهيونيستي در يهودي‌سازي و گسترش شهرک‌هاي يهودي‌نشين در بيت‌المقدس براي تحميل برتري جمعيتي يهوديان بر عرب‌ها در حالي ادامه دارد که در قطعنامه‌هاي بين‌المللي ازجمله قطعنامۀ 478، شهر قدس بخشي از اراضي اشغالي به شمار مي‌آيد و رژيم رژيم صهيونيستي با ساخت شهرک‌هاي يهودي‌نشين در اين منطقه قوانين بين‌المللي را نقض کرده است.

اقدام تل‌آويو در ضميمه کردن شرق بیت‌المقدس به رژيم صهيونيستي نیز نقض قطع‌نامه 242 شورای امنيت سازمان ملل به شمار مي‌آيد و هرگز در جامعه بين‌المللي به رسميت شناخته نشده است.

اعضای سازمان ملل متحد 29 نوامبر 2012 میلادی، به‌رغم مخالفت شدید رژیم صهیونیستی، با 138 رأی موافق در مقابل 9 رأی مخالف و 41 رأی ممتنع، با ارتقای وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین از «ماهیت ناظر» به «کشور ناظر غیر عضو» موافقت کردند.

پرچم فلسطین سپتامبر 2015 برای نخستین بار در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به اهتزاز درآمد./982/ب102/د

ارسال نظرات