۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۷۰۱۳۷

شیخ الازهر میلاد حضرت مسیح را تبریک گفت

شیخ الازهر، میلاد حضرت مسیح (ع) را به پاپ فرانسیس تبریک گفت.
احمد الطیب

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب شیخ الازهر طی پیامی میلاد حضرت مسیح (ع) را به پاپ فرانسیس و همه مسیحیان جهان تبریک گفت و افزود: همه ادیان الهی برای نشر صلح و تاکید بر زندگی مشترک آمده‎اند.

وی همچنین در دیدار با جمعی از حقوقدانان و علمای لیبی گفت: روابط تاریخی و فرهنگی مشترک بسیاری در طول تاریخ میان دو کشور مصر و لیبی برقرار بوده است.

شیخ الازهر بر ضرورت حفظ وحدت بین اقشار مختلف لیبی تاکید کرد و بیان داشت: الازهر آماده هر گونه حمایت و کمک رسانی به ویژه در زمینه آموزش علوم اسلامی به ملت لیبی است.

وی افزود: الازهر در راه مبارزه با افکار و اندیشه‎های افراطی و تروریستی از هیچ تلاشی دریغ نمی‎ورزد و با زبان‎های مختلف در حال پاسخگویی و مقابله با شبهات آنان است.

از سوی دیگر احمد الطیب در دیدار با جمعی از دانشجویان وزارت خارجه مصر به جایگاه و فعالیت‎های الازهر در این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: الازهر درپی گسترش صلح و مبارزه با افراط گرایی است و به دانشجویان خود آموزش می‎دهد که اسلام با هیچ کدام از ادیان الهی دشمنی ندارد.

وی افزود: دانشجویان وزارت خارجه باید از فرهنگ اسلامی اطلاع کافی داشته باشند زیرا موجب مصونیت فکری در برابر شبهات مختلف می‎شود./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات