۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۷۰۰۱۱
عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای:

برخی می خواهند مرز انقلابی گری و اسلام را بشکنند

باقری تصریح کرد: نقل است که امام(ره) به بنی صدر رای ندادند اما حکم وی را تنفیذ و امضا کردند چرا که مردم باید خود به نتیجه برسند و متوجه شوند و این مسأله هزینه دارد.
علی باقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی باقری، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در سومین جلسه از نشست های بصیرتی «پایان فتنه پایان فریب» که در محل حسینیه فرهنگی قرآن و عترت برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که انقلابی بودن ضرورت فعلی کشور است. البته این به معنای تعامل نکردن نیست؛ نه امام اینطور بودند و نه رهبر انقلاب. اما مرزها  باید تعیین شود.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: این که مدام گفته می شود «اسلام رحمانی باید ملاک قرار بگیرد و معتدل باشید»، پس آیاتی که درباره قطع دست دزد و آیاتی که درباره جهاد نازل شده را چگونه تفسیر می کنید؟ این ها مال کدام اسلام است؟ مطرح کنندگان این ادعاها می خواهند مرز بین انقلابی گری و اسلام را بشکنند.

باقری یادآور شد: دین اسلام هم شدت و حدت دارد و هم وحدت. در رابطه با مسأله فتنه هم همینطور است؛ تصورتان اگر این بوده که در انتخابات تقلب شده است، برای پیگیری این مسأله چارچوب های قانونی وجود دارد که باید از مسیر آنها اعتراض را پیگیری کرد؛ نه این که از طریق آشوب و بلوا وارد میدان شد. آیا در آن جامعه مدنی که خودتان ادعایش را می کنید چنین چیزی قابل پذیرش است؟ خب شما خلاف قانون اساسی عمل می کنید! کسی که قانون اساسی را قبول ندارد چگونه می تواند مسؤول کشور باشد؟ قاعدتا ما با چنین افرادی مرز داریم و خلاف این نمی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا خواص مطرود مردم در نهم دی ماه سال 88، دوباره پس از چند سال بر سر کار آمده اند؟» گفت: در اتفاقات سیاسی نظام دینی، مردم باید به قناعت برسند و این قانع شدن مردم از ویژگی های نظام دینی است. اگر نظامی غیر دینی باشد مثل نظام صدام برای حمله به کشوری از مردم اجازه نمی گیرد و قانع شدن مردم را نیاز خود نمی بیند.اما نظام دینی اینگونه نیست و براساس اقناع  و اقبال مردم سیاست گذاری می کند.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در پی آیه ای از سوره نور که می فرماید «فاستقم کما امرت و من تاب معک» فرمودند که این آیه مرا پیر کرد. چرا؟چون در ادامه آیه می فرماید کسانی که با تو هستند هم باید بایستند و استقامت کنند؛ بقیه مردم و دیگران را به این نکته رساندند که باید استقامت کرد و این مسأله زمان بر است. با زور نمیشود چنین کاری کرد چرا که دین برای تکامل آمده و با زور نمی شود تکامل ایجاد کرد.

باقری یادآور شد: نقل است که امام(ره) به بنی صدر رای ندادند اما حکم وی را تنفیذ و امضا کردند چرا که مردم باید خود به نتیجه برسند و متوجه شوند و این مسأله هزینه دارد. هزینه اش هم خون شهید بهشتی بود. مردم باید آماده هزینه دادن باشند. برای تکامل عقل و فهم این فتنه ها و فراز و فرودها حتما وجود دارند و ضرورت این روند تکامل جامعه اند./820/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات