۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۶۹۱۹۹
یکی از علمای عراق:

واتیکان به اسلام به عنوان دین و تمدن اذعان کند

یکی از علمای عراق تصریح کرد: رییس اعظم واتیکان باید به اسلام به عنوان دین و تمدن اذعان داشته باشد و به مبارزه با افراط گرایی بپردازد.
یت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق امروز طی پیامی خواستار تاسیس سازمان بین المللی مبارزه با تروریسم از سوی سازمان ملل متحد شد.

وی حمله تروریستی به کشورهای مختلف نظیر اردن، ترکیه، آلمان و آمریکا در هفته گذشته را مجرمانه توصیف کرد و بیان داشت: جهانیان باید ضمن حفظ اتحاد درپی نابودی کامل تروریسم باشند.

این عالم عراقی خواستار برخورد جدی با تروریسم شد و تصریح کرد: اگر جهانیان پس از حادثه 11 سپتامبر آمریکا با قدرت بیشتری با تروریسم مبارزه می‎کردند اکنون مردم در امنیت قرار داشتند.

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) خواستار تکامل ادیان و ساخت تمدن‎های بشری شد و بیان داشت: رییس اعظم واتیکان باید به اسلام به عنوان یک دین و تمدن معترف باشد و به مبارزه با جریان‎های نژادپرستانه و افراط گرایان به مبارزه برخیزد.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه جهان با مشکلات و بحران‎های مختلف دست و پنجه نرم می‎کند، اظهار داشت: بهترین راه عبور از بحران‎های مختلف نظیر تروریسم و افراط  گرایی، همکاری گسترده و عمیق از راه همکاری میان ملت هاست./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات