۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۶۸۱۲۰

برگزاری جشن میلاد حضرت رسول اکرم و امام جعفر صادق در انگلیس

مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) در مرکز اسلامی انگلستان در لندن برگزار شد.
برگزاری جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) در لندن

به گزارش خبرگزاری رسا، جشن میلاد باسعادت حضرت نبی اکرم محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) شامگاه شنبه در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن و با حضور جمعی از مسلمانان و شیعیان ساکن این شهر برگزار شد.

در این مراسم ابتدا سید جلال معصومی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد و سپس چند ویدیو کلیپ درباره میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) و نیز بخش هایی از فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی پخش شد.

حجت‌الاسلام‌ سید اسدالله آوایی مدیر مرکز اسلامی منچستر به‌عنوان سخنران این مجلس ضمن عرض تبریک و تهنیت این میلادهای خجسته و مبارک، به تشریح فضایل و ابعاد شخصیتی پیامبر گرامی اسلام (ص) به‌عنوان یک الگو و اسوه تمام‌عیار نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام بشریت، پرداخت.

وی با بیان اینکه بشر همواره نیازمند الگو و اسوه بوده است، گفت: اما شرط الگو شدن این است که بی‌عیب و نقص، قابل پیروی برای تمام بشریت، بدون تاریخ و محل مصرف باشد و تمام این خصوصیات در پیامبر گرامی اسلام (ص) به‌عنوان یک الگو تمام عیار جمع هستند.

حجت‌الاسلام آوایی اضافه کرد: اما برای اینکه یک الگو به‌صورت جهانی درآید، نیازمند شناساندن و معرفی کردن درست است و ما متاسفانه در این زمینه آن‌چنان ‌که باید تلاش نکرده‌ایم.

وی با اشاره به تأکیدات پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) بر رعایت فضایل اخلاقی و نیز ضرورت وحدت و همدلی میان مسلمانان ، تصریح کرد: ضرورت وحدت و مبارزه با تفرقه از جمله مسائلی است که بیش از هر چیزی دیگر مسلمانان در حال حاضر به آن احتیاج دارند.

به نوشته ایرنا، رییس مرکز اسلامی منچستر گفت: حرکت نکردن در مسیر وحدت و همدلی و ایجاد الفت و مهربانی میان آحاد جامعه و مسلمان، به معنای عدم تبعیت از سیرت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

این مراسم جشن باشکوه با مولودی‌خوانی مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت حاج بهنام مولایی در مدح پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به پایان رسید./847/ب102/د

ارسال نظرات