۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۴۶۸۱۱۴

شیوه های مبارزه پیامبر با فرهنگ جاهلی کتاب شد

کتاب شیوه های مبارزه پیامبر صلی الله علیه و آله با فرهنگ جاهلی از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شد.

کتاب شیوه های مبارزه پیامبر صلی الله علیه و آله با فرهنگ جاهلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب شیوه های مبارزه پیامبر صلی الله علیه و آله با فرهنگ جاهلی نوشته سید صفیه میرحسینی و ابراهیم فلاح از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از پیشگفتار کتاب می خوانیم: قرآن کریم، کتاب دین خاتم، به وضوح و با تأکید، خود را استوارترین و پذیرفته ترین شیوه و راه هدایت معرفی می کند. انسان که در تکوین خود دارای گرایش های غریزی، مانند: میل به خوردن و آشامیدن است، دارای گرایش های فطری نیز: مانند میل به کمال، زیبایی و تقدس نیز هست.

 

برای به انحراف کشیده شدن این امیال و سیر درست آن ها به سمت مقصد و منزل خوش، لزوم امر هدایت ضروری و حتمی می نماید، بدین سان خداوند متعال در آیه 9 سوره نحل می فرماید: «و بر خداست که راه میانه(راست و درست) را به بندگان نشان  دهد، اما بعضی راه ها بیراهه است و اگر خدا بخواهد همه شما را هدایت می کند».

 

بی گمان، وجدان بیدار و آگاه و آزاد از هر قید و بندی اذعان می دارد که پیامبر صلی الله علیه و آله مدیر، مدبر، و انقلاب گر عظیمی است که می توان سیره عملی آن حضرت را در ریشه کن کردن جهالت جامعه متمدن امروزی به کار بست و موفقیت بزرگی کسب کرد.

 

این کتاب در سه بخش با عناوینی همچون «کلیات و مفهوم شناسی»، «ترسیم کلی قرآن و روایات از فرهنگ جاهلی در عصر بعثت» و «شیوه های مبارزاتی پیامبر صلی الله علیه و آله با فرهنگ جاهلی عصر غیبت» گرد آوری شده است.

 

در عصر حاضر که به رغم رشد فن آوری های بشری، زندگی انسانی دشوارتر شده است. نشر و تبیین معیارهای معنوی و انسانی  رهبران الهی، درمانگر راستین همه نابسامانی هاست.

 

بر این اساس، نگارندگان کوشیده اند مهم ترین شیوه های مبارزه پیامبر صلی الله هلیه و آله را با فرهنگ جاهلی نشان داده، و بیان دارند که پیامبر صلی الله علیه و آله با درایت و هوشیاری و پشتکار و مدیریت صحیح و با الهام از قرآن کریم در مدت زمانی کوتاه تحول عظیم فرهنگی در جامعه آن روز ایجاد نمود.

 

آگاهی و معرفت نسبت به شیوه های مبارزه پیامبر صلی الله علیه و آله با فرهنگ جاهلی مدرن جوامع کنونی را به همه انسان ها مخصوصا مسلمانان نشان دهد و آنان را از سقوط در پرتگاه جهالت نجات دهد.

 

کتاب شیوه های مبارزه پیامبر صلی الله علیه و آله با فرهنگ جاهلی نوشته سید صفیه میرحسینی و ابراهیم فلاح با شمارگان 1150 جلد و به قیمت 14000 تومان در 240 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات