۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۶۸۰۸۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

تفکر انقلابی ضامن بقای نظام اسلامی است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در ایدئولوژی حاکم بر این انقلاب است که بر مبنای دین و اعتقاد صحیح مردم استوار است، گفت: باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت افکار و آرمان های انقلابی که ضامن بقای انقلاب و نظام اسلامی است گام برداریم.
استاد حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام حجت الاسلام علی‌اکبر طلابیان، استاد حوزه علمیه مازندران شنبه شب در سیزدهمین یادواره شهدای روستای کوچک‌بیشه‌محله فریدونکنار با اشاره به حضور گسترده نسل جوان در برنامه های ارزشی نظیر یادواره های شهدا، گفت: در حال حاضر نسل جدیدی برای شهدا مراسم برپا می‌کنند که در زمان دفاع مقدس حضور نداشته‌اند و این جای بسی خوشحالی دارد و لازم است که از آن‌ها قدردانی شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت شهدا برای بازماندگان جبهه و جنگ و کسانی که در حال زندگی هستند مفید است و باید از این مراسمات نورانیت و معنویت شهدا را دریافت کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که لازم است که همه ما پیرو سیره پیامبر باشیم، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی پیامبر اسلام دشمن ستیزی است و البته قبل از اینکه دشمن ستیز باشیم باید دشمنان را بشناسیم.

حجت الاسلام طلابیان در ادامه سخنان خود با بیان این که افکار یزید و معاویه همچنان در دنیا پابرجا است، گفت: باید افکار یزید زمانه خود را بشناسیم و اگر این شناخت کامل شد می‌توان با آن جنگید و لازمه این شناخت بصیرت و آگاهی کامل است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر دشمن به دنبال نفوذ در باورها است، افزود: دشمنان جمهوری اسلامی با منحرف ساختن باورها و اعتقادات جوانان به دنبال نفوذ در کشور و آسیب رساندن به ارزش‌های اسلامی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: در حالی که خداوند متعال در قرآن می فرمایند «پيامبر خدا و یارانش نسبت به دشمنان سخت‌گير و با همديگر مهربانند» اما دشمن با ترفندهای مختلف کاری کرده است که ما نسبت به همدگیر سخت‌گیر شدیم و با دشمنان با ملاطفت برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام طلابیان با اشاره به این که لازمه موفقیت و پیروزی بر دشمنان وصل بودن به خدا است، تصریح کرد: انقلاب‌های متعددی در دنیا رخ داده است اما آن انقلابی که ماندگار شد انقلاب اسلامی ایران است چرا که انقلابیون این کشور وصل به خدا بودند.

امام جمعه سابق بابلسر با بیان این که مبارز بودن و انقلابی ماندن زمان نمی شناسد، گفت: برای اینکه انقلاب همیشه پایدار بماند لازم است که مسؤولان آن دچار انحراف نشوند و برای همیشه انقلابی بمانند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جنگ سخت به پایان رسید و رزمنگان ما توانستند پیروز آن باشند، تصریح کرد: اما هم‌اکنون جنگ نرم ادامه دارد و دشمنان با ابزارهای جدید و پیچیده در حال جنگیدن با جبهه حق هستند.

حجت الاسلام طلابیان با اشاره این که انقلاب اسلامی ایران بر چهار پایه استوار است، خاطرنشان کرد: اسلام، رهبری، وحدت و انسجام مردم و فرهنگ ایثار و شهادت طلبی از اساسی‌ترین پایه‌هایی است که دشمنان این کشور هم‌اکنون با ابزارهای جنگ نرم به دنبال آسیب رساندن به آن هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: هجوم به ایمان مردم، خدشه دار کردن امنیت ملی و از بین بردن یاد امام خمینی(ره) سه عاملی است که دشمنان کشور ایران برای رسیدن به اهداف خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

امام جمعه سابق بابلسر با اشاره به این که یکی از شعارهای اصلی ما در زمان دفاع مقدس و تشییع شهدا این بود که «برادر شهیدم راهت ادامه دارد»، خاطرنشان کرد: ادامه راه شهدا به یقین دشمن ستیزی و تداوم شعار مرگ بر آمریکا است.

حجت الاسلام طلابیان از مقام شهدات به عنوان بالاترین مقام اخروی یاد کرد و با بیان این که در قیامت شهدا از بالاترین مقام برخوردار هستند، گفت: مقام شاهد بودن یکی دیگر از مقام های عالیه شهدا است که شهدا زنده اند و زنده بودن خود یک مقام ارتزاق از سایه عرش خداوند است.

وی با بیان این که هشت سال جنگ تحمیلی جبهه اسلام ناب علیه کفر و نفاق بود، خاطرنشان کرد: امروز نیز جنگ حق و باطل در جبهه دیگری ادامه دارد و این جبهه فرهنگی و اقتصادی است که باید با همه توان در این جبهه ایستادگی کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که راه رشد و تعالی جامعه امروز فکر، اندیشه و فرهنگی است که شهدا پاسدار آن بودند، تصریح کرد: اندیشه ناب شهدا همواره دفاع از اسلام ناب و آرمان های انقلاب حول محور ولایت و رهبری بود.

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که سیره عملی شهدا بهترین راه دفاع از دین و انقلاب است، ادامه داد: شهدا جان شیرین خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند تا اسلام ناب و آرمان های اصیل انقلاب پویا و زنده باقی بماند.

وی با اشاره به این که متأسفانه عملکرد و دیدگاه های برخی ها در داخل به هیچ عنوان با آرمان های شهدا مطابقت ندارد، تصریح کرد: سازش و زیر بار ذلت رفتن با آن چیزی که شهدا برای آن به شهادت رسیدند در تضاد شدید است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که شهدا با تقدیم جان خود از انقلاب اسلامی و اصول آن حراست و پاسداری کردند، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه همه بخش های جامعه به ویژه مدیران و مسؤولان نظام است که از آن آرمان های اصیل حراست کنند.

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که شهدا در جزئی ترین ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما حرفی برای گفتن دارند، تصریح کرد: محورهای عملکردی شهدا مشخص و برای یک آرمان بزرگ که تحقق اسلام ناب بود، قدم برداشتند و خروجی آن نیز احیای اسلام ناب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی بر مبنای دین و اعتقادات و ارزش های ناب اسلامی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن بر آن شده تا با تکیه بر نفوذ، اصول اصیل انقلاب اسلامی را کمرنگ کند.

وی با بیان این که وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در ایدئولوژی حاکم بر این انقلاب است که بر مبنای دین و اعتقاد صحیح مردم استوار است، تصریح کرد: باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت افکار و آرمان های انقلابی که ضامن بقای انقلاب و نظام اسلامی است، گام برداریم./1317/202/ب2

ارسال نظرات