۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۶۷۴۴۶
امام جمعه بهشهر:

طلاب بسیجی مبلغ افکار انقلابی در جامعه باشند

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که امروز طلاب بسیجی در کنار فعالیت تبلیغی رسالت مهم هدایت گری و بصیرت افزایی را در جامعه عهده دار هستند، گفت: امروز روحانیت آگاه و با بصیرت جامعه اسلامی باید مروج افکار انقلابی در جامعه باشد تا کشور از گزند توطئه های دشمنان مصون بماند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سيد عربعلي جباري، امام جمعه بهشهر، چهارشنبه شب در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیان مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) بهشهر افزود: فلسفه وجودی تشکیل بسيج، حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است كه همه ما بايد در اين راستا تلاش كنيم.

وی با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس حضور طلاب و روحانیان بسیجی در جبهه ها بسیار پررنگ بود، گفت: طلاب بسیجی در قالب تبلیغی و رزمی در جبهه ها حاضر می شدند که حضور آنها مایه دلگرمی دیگر رزمندگان بود.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که همه طلاب و روحانیان ما بسیجی هستند و این یک افتخاری بزرگ برای این قشر اثرگذار جامعه اسلامی است، تصریح کرد: جامعه روحانیت کشور در هشت سال جنگ تحمیلی چهار و 363 شهید تقدیم انقلاب کرد که با توجه به نسبت جمعیت طلاب و روحانیان در کشور، آمار شهدای روحانی در کشور شش برابر دیگر اقشار است.

وی با اشاره به این که امروز طلاب بسیجی در کنار فعالیت تبلیغی رسالت مهم هدایت گری و بصیرت افزایی را در جامعه عهده دار هستند، تصریح کرد: امروز روحانیت آگاه و با بصیرت جامعه اسلامی باید مروج افکار انقلابی در جامعه باشد تا کشور از گزند توطئه های دشمنان مصون بماند.

امام جمعه بهشهر با بيان اين که نهضت عظیم انقلاب اسلامی از بصيرت و حضور حماسی روحانيت آغاز شد، تصريح کرد: عقلانيت بال محکم روحانيت است که همواره در عرصه های مختلف مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام جباری دفاع از دین و ارزش های اسلامی در برابر انحراف ها را از ویژگی های مهم روحانیت آگاه و با بصیرت برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت هیچ گاه در طول تاریخ در برابر انحراف ها و همچنین تحریف دین سکوت نکرده است.

وی با مهم ارزیابی کردن نقش طلاب و روحانیان در ترویج اسلام ناب در جامعه، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان  خود را برای تضعیف اسلام ناب به کار گرفته، رسالت روحانیت پاسداری و حراست از ارزش های دینی در جامعه است.

حجت الاسلام جباری ادامه داد: امروز جامعه اسلامی نیازمند حضور فعال طلاب مفید و مستعد در عرصه تبلیغ دین است تا بتواند با تبلیغ صحیح و اثربخش مبانی دینی مانع تحقق توطئه های دشمنان اسلام ناب شود.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر در ادامه بر ضرورت توجه طلاب به مسأله تهذیب در کنار مسائل علمی تأکید کرد و گفت: علم بدون اخلاق نمی تواند فرد را به سعادت و تعالی حقیقی برساند.

استاد حوزه علمیه مازندران از طلاب و روحانیان به عنوان میراث داران پیامبرگرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) یاد کرد و افزود: طلاب به عنوان پیام رسانان دین همواره در دفاع از شریعت محمدی باید از خودگذشتگی کنند.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحول در حوزه های علمیه، تصریح کرد: برنامه هاي مختلفي را براي امور آموزشي و تربيتي حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در دست اقدام داريم كه افتتاح اين پايگاه بسيج هم يكي از اين برنامه ها است.

وی با بیان اين كه تلاش داريم تا امور آموزشی و بصيرتي اين مدرسه علميه، با برنامه ریزی های ویژه ساماندهی شود، ادامه داد: خدمات خوبي در اين مدرسه به طلاب و روحانيان ارائه شده است و از دل اين مدرسه علما و روحانيان بزرگ و فاضلي پرورش يافته اند كه ما از شاگردان آن بزرگواران هستيم و در ادامه راه انان بايد به طلاب جوان آموزش دهيم.

حجت الاسلام جباري گفت: با توجه به اينكه با آغاز راه اندازي بسيج طلاب، طلبه ها و روحانيان اين حوزه عضو بسيج شدند اما متأسفانه از فضا و مكان مناسبي به عنوان پايگاه مقاومت برخوردار نبودند كه اكنون با بهره برداري اين پايگاه، برنامه ها با انسجام بيشتري انجام مي شود.

وي افزود: پایگاه های مقاومت نقش مهمي در تربيت نيروهاي مؤمن، انقلابي و اسلامي دارد و بايد به عنوان محل و مكانی برای تربیت بسیجیان، در همه قشرها و در همه نقاط شهر و روستا احداث شود.

امام جمعه بهشهر گفت: بسیجیان ما همواره با تبعیت از ولایت فقیه براي حفظ دستاوردهاي مختلف نظام آماده اند و اكنون هم به صورت هماهنگ، برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی آماده دفاع هستند و با افتتاح پايگاه مقاومت بسيج طلاب حوزه علميه، طلاب و روحانيان بيش از پيش در راستاي بصيرت افزايي در بين نسل جوان تلاش كنند./202/1317/ب1

ارسال نظرات