۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۶۷۳۹۴
آیت‌الله‌ علوی گرگانی:

جشنواره «کتاب دین و پژوهش‌های برتر» حرکت در مسیر رشد فرهنگی جامعه است

حضرت آیت‌الله‌ علوی گرگانی، در دیدار با مسؤولان دبیرخانه ششمین جشنواره «کتاب دین و پژوهش‌های برتر» گفت: این جشنواره حرکت در مسیر رشد فرهنگی جامعه است.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره «کتاب دین و پژوهش‌های برتر»، مسؤولان دبیرخانه این جشنواره با هدف بهره‌گیری از رهنمودهای حضرت آیت‌الله‌ سید محمدعلی علوی گرگانی با وی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در این دیدار ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره تاکید کرد: برگزاری این جشنواره حرکت بسیار خوبی است و در واقع حرکت در مسیر رشد فرهنگی جامعه محسوب می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه، جشنواره کتاب دین را حرکتی در مسیر حرکت ائمه معصومین علیهم السلام توصیف کرده و افزودند: هدف اصلی امامان علیهم السلام برای رشد فرهنگی جامعه بود تا فرهنگ را بالا ببرند، زیرا هرچه مصیبت وجود دارد از جهل و نادانی است.

وی ادامه داد: دشمن از ضلالت و جهالت بنده‌های خدا سوءاستفاده می‌کند و اگر ما این موضوع را در نیابیم، دیگران در می‌یابند. به همین دلیل باید تلاش کنیم سطح فرهنگ بالا برود و مردم را به خدا نزدیک کنیم.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی همچنین به دست‌اندرکاران ششمین جشنواره «کتاب دین و پژوهش‌های برتر» توصیه کرد: حرکت شما باید در این مسیر باشد. سعی کنید بنده‌ها را در سفره نعمت خدا بنشانید تا آن‌ها از نعمت علم و کمال حضرت پروردگار استفاده کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کردند این حرکت بسیار ارزشمند سال به سال رشد کند.

گفتنی است، ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش­‌های برتر در ۱۰ گروه با محورهای «علوم قرآن و حدیث»، «اصول، فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه، کلام، عرفان، اخلاق و مذاهب اسلامی»، «تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی»، «ادبیات‌ داستانی و رمان»، «کودک و نوجوان»، «علوم اجتماعی»، «علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی»، «علوم تربیتی، روانشناسی و علوم رفتاری»، «علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و امام خمینی رحمة الله علیه» برگزار می‌شود و در آیین اختتامیه آن در روز 8 دی‌ماه، مولفان و پژوهشگران برتر در هر گروه تجلیل می‌شوند./998/د102/ق

ارسال نظرات