۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۶۶۹۳۱
شیخ الازهر:

سیاست استعماری در دوران دموکراسی مایه شرمساری است

شیخ الازهر مصر سیاست استعماری در دوران دموکراسی را مایه شرمساری عنوان کرد.
احمد الطیب شیخ الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفجر، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در افتتاحیه نشست جهانی رؤسای زن پارلمان های عربی که تحت عنوان «ایجاد اتحاد برای حفظ آینده» در امارات متحده عربی برگزار شد، تروریسم را خطری برای جهانیان خواند و گفت: تروریسم فقط به یک کشور خاصی تعلق ندارد بلکه شرق و غرب جهان را تهدید می‎کند.

وی افزود: سیاست استعماری در دوران دموکراسی، آزادی و حقوق بشر مایه شرمساری است و مسؤولان سیاست‎های خارجی می‎توانند با تغییر رویکردهای خود زمینه وحدت جهانیان را فراهم کنند.

 شیخ الازهر تصریح کرد: حمله تروریستی به کلیسای مصر قلب مسلمانان و مسحیان را به درد آورد و آنان در غم و اندوه فرو برد. حمله به کلیسای مرکزی قاهره و یا در هر نقطه از جهان جرم و جنایتی نابخشودنی است.

به گزارش الفجر، وی به جایگاه زن در جهان اشاره کرد و بیان داشت: با وجود هزاران کتاب، همایش، کنفرانس و نشست‎های مختلفی  که با موضوع زن در جهان برگزار شده است هنوز زنان در مظلومیت قرار دارند.

الطیب با بیان اینکه اسلام زنان را از قل و زنجیرها نجات داد و به او آزادی بخشید، اظهار داشت: اسلام زنان را از عادات و رسوم‎های دوران جاهلیت نجات و شخصیت اجتماعی داد.

 گفتنی است نشست جهانی رؤسای زن پارلمان های عربی به مدت دو روز با حضور زنان اندیشمند و فعالان سیاسی و دینی در امارات برگزار می‎شود./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات