۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۴۶۶۶۳۹
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

اختلاف عقیدتی نباید به مباح دانستن خون یکدیگر منجر شود

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با تاکید بر حفظ وحدت خواستار مبارزه با اندیشه‎های تکفیری و تروریستی شد.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا میلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به مسلمانان جهان تبریک گفت و خواستار تمسک به سیره اخلاقی، علمی، تشریعی و تربیتی معصومان (ع) شد.

وی با اشاره به آیه‎های «واعتصموا بحبل» و «لا تنازعوا فتفشلوا وتذهب ريحكم» بیان داشت: خداوند در بخش‎های مختلف قرآن بر ضرورت حفظ وحدت و ایستادگی در برابر تفرقه افکنی تاکید می‎کند به ویژه در این دوران که تروریست‎ها و افراطی‎ها با تمسک به اقدامات جنایت کارانه به شدت چهره اسلام را تخریب می‎سازند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: تروریست ها و تکفیری‎ها به یک کشور خاص تعلق ندارند بلکه در کشورهای مختلف به جنایت می‎پردازند و اسلام نیز از اقدامات آنان بیزار است.

وی ادامه داد: علما، مبلغان، اندیشمندان و متفکران جهان باید به مبارزه با اندیشه‎های افراطی و تکفیری تروریست‎ها و افراطی‎ها بپردازند و اسلام اصیل محمدی (ص) که بر پایه عدالت پایه ریزی شده است را در بین جوامع مختلف گسترش دهند.

حجت الاسلام کشمیری با انتقاد از فتواهای بی اساس اظهار داشت: علما و مبلغان دین باید با دوری از فتواهای تکفیری و تفرقه انگیز بر وحدت بین مسلمانان تاکید کنند زیر اختلاف فکری و عقیدتی نباید موجب کشتار و مباح دانستن خون همدیگر شود./994/ب902/د

ارسال نظرات