۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۶۶۵۹۳
نخست وزیر مصر:

مسلمانان و مسیحیان برای مقابله با تروریسم متحد هستند

نخست وزیر مصر به دنبال وقوع انفجار امروز در اطراف کلیسای المرقسیه واقع در منطقه العباسیه که به کشته شدن دستکم ۲۵ نفر منجر شد، بر اتحاد مسلمانان و مسیحیان در مصر برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.
مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، مهندس شریف اسماعیل امروز یکشنبه به قربانیان حادثه تروریستی در حومه کلیسای المرقسیه واقع در منطقه العباسیه تسلیت گفت و برای زخمی ها نیز آرزوی شفای عاجل کرد.

نخست وزیر مصر تاکید کرد که چنین حوادث تروریستی هرگز قدرت و استحکام بافت ملی مصر را تضعیف نخواهد کرد.

وی همچنین ایستادگی تمامی اقشار ملت مصر اعم از مسلمان و مسیحی در کنار یکدیگر برای مقابله با تروریسم سیاه را مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر مصر تصریح کرد که دولت برای تحقق پیشرفت و توسعه هموطنان مصری عزم جدی دارد و این عملیات های تروریستی هرگز عزم ما را تضعیف نخواهد کرد.

شریف اسماعیل در ادامه ضرورت استمرار مبارزه با تروریست در تمامی اشکال آن را مورد تاکید قرار داد و گفت که هدف قرار دادن شهروندان بی گناه اقدامی گناهکارانه است که تمامی ادیان آسمانی آن را رد می کنند و این امر نشان می دهد که تروریسم هیچ دینی ندارد.

وزیر کشور مصر دستور تشکیل تیم امنیتی برای شناسایی عاملان انفجار را صادر کرد

سرلشگر «مجدی عبدالغفار» وزیر کشور مصر در جریان بازدید از محل حادثه انفجاری امروز اعلام کرد که دستور تشکیل تیم امنیتی در سطح عالی برای شناسایی عاملان این انفجار را صادر کرده است.

صبح امروز یکشنبه انفجاری در اطراف کلیسای المرقسیه واقع در منطقه العباسیه به وقوع پیوست که بنا بر گزارش تلویزیون مصر در نتیجه این انفجار دستکم 25 نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

به نوشته فارس، وقوع این انفجار در حالی است که روز جمعه نیز در اثر وقوع انفجار در استان الجیزه مصر 6 نفر از نیروهای امنیتی این کشور کشته و 3 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش یک گروه موسوم به جنبش « سواعد مصر- حسم» مسوولیت این انفجار را پذیرفت.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که مکان تجمع نیروهای امنیتی در خیابان الهرم الجیزه را با یک بمب دست ساز هدف قرار داده که در نتیجه آن 6 تن از نیروهای پلیس مصر اعم از دو افسر و یک بازپرس و سه سرباز کشته و سه نفر دیگر نیز به شدت زخمی شدند./982/ب102/د

ارسال نظرات