۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۴۶۵۶۵۷
تجمع علمای مسلمان لبنان:

تمدید تحریم‎ها علیه ایران نقض توافقنامه هسته ای است

علمای شیعه و سنی لبنان با محکومیت تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران تأکید کردند ایران باید از حق خود دفاع کند.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور پیامی به بررسی آخرین تحولات منطقه پرداخت و نوشت: پیروزی هایی که ارتش سوریه به همراه همپیمانان خود بدست می آورند، پیروزی استراتژیک به شمار می آید اما این بدین معنا نیست که جنگ به پایان رسیده است بلکه باید به گونه ای عمل شود که هیچ کس نتواند اندیشه تجزیه سوریه یا نابودی محور مقاومت را در ذهن بپروراند.

این تجمع افزود: سرنوشت این جنگ مطمئنا با شکست محور مخالف مقاومت که در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی حاکمان عرب قرار دارند، به پایان می رسد. این حاکمان عرب باقی ماندن بر صندلی قدرت را منوط به زوال محور مقاومت و باقی ماندن رژیم صهیونیستی می دانند.

علمای شیعه و سنی لبنان تصریح کردند: جنگ علیه محور مقاومت در منطقه، تنها در یک کشور وجود ندارد بلکه استراتژی محور شرارت بر تجزیه گسترده جهان اسلام استوار است.

آنان به ارتش سوریه به دلیل پیروزی های بدست آمده درود فرستاده و اظهار داشتند: روسیه و چین نیز نقش بسیار خوبی در شورای امنیت در حمایت از محور مقاومت و سوریه ایفا کرده اند. کشورهای غربی نیز باید به حمایت از تروریسم پایان دهند چرا که سرزمین های اروپایی در تیررس تروریسم قرار دارند.

در بخش دیگری از این پیام بر لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان تأکید شده و آمده است: برخی گروه های سیاسی تلاش می کنند تشکیل دولت را به تاخیر بیندازند تا بدینوسیله پارلمان تمدید شده یا انتخابات آینده بر اساس قانون کنونی انتخابات برگزار شود. اگر این مساله رخ دهد ناامیدی بزرگی بر جامعه که در انتظار تغییر و اصلاح است، حاکم خواهد شد.

به نوشته النشره، تجمع علمای مسلمان همچنین حمله عناصر مسلح به ارتش لبنان در بقاع صفرین را محکوم کرد و ادامه داد: دستگاه های امنیتی باید فورا وارد عمل شده و عاملان و پشت پرده این جنایت را بازداشت کنند. این جنایت ممکن است از سوی داعش و جبهه النصره و با هدف جبران شکست خود در حلب و سایر شهرهای سوریه صورت گرفته باشد.

این تجمع تمدید تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرده و این اقدام را نقض توافق هسته ای خواند و اظهار داشت که ایران می تواند به هر شیوه ممکن از حق خود دفاع کند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات