۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۶۴۵۰۳

فراخوان تظاهرات علیه آل‎سعود در یمن

رهبر جنبش انصارالله یمن مردم را به تظاهرات علیه آل‌سعود و محکومیت تجاوز به کشورشان فراخواند.
یمن


به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالملک الحوثی، سه‌شنبه(نهم آذرماه) در پیامی به مناسبت چهل و‌نهمین سالروز استقلال یمن گفت: باوجود امکاناتی که اشغالگران در دوران استعماری داشتند، مقاومت مردم استعمارگران را از کشور بیرون راند.

حوثی افزود: ملت یمن امروز بیش از هر زمان دیگری به حفظ وحدت در برابر متجاوزان نیازمند است؛ مردم نباید به سخنان تفرقه‌افکنان گوش فرا دهند.

وی بر اهمیت تشکیل دولت برای تقویت انسجام داخلی یمن و خدمت‌رسانی به مردم با وجود مشکلات اقتصادی تأکید کرد.

صالح الصماد، رییس شورای عالی سیاسی یمن نیز در پیامی به مناسبت سالگرد استقلال یمن گفت: «دولت کنونی، دولت نجات ملی به معنی واقعی است. این دولت یک هفته فرصت دارد تا زمان کسب رأی اعتماد از مجلس شورا، برنامه‌های خود را ارائه دهد».

الصماد افزود: برنامه‌های دولت باید ملی و استثنایی و همپای تلاش مبارزان علیه متجاوزان سعودی در میدان جنگ باشد.

رییس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به رنج مردم یمن از ادامۀ حملات عربستان گفت: متجاوزان باهدف قرار دادن کارخانه‌ها و بندرها، فعالیت اقتصادی و تولید سوخت را در کشور مختل کرده‌اند.

وی افزود: «متجاوزان تنها به کمک‌گرفتن از نظامیان کشورهای مختلف برای اشغال اراضی کشور اکتفا نکرده؛ بلکه از باندهای جنایتکار همچون بلک واتر (شرکت امنیتی آمریکایی) کمک گرفته‌اند.»

رییس شورای عالی سیاسی یمن افزود متجاوزان به یمن همچنین از گروه‌های تروریستی القاعده و داعش حمایت مالی کردند و به آن‌ها سلاح دادند.

الصماد با اشاره به هزاران مزدوری که برای تجاوز به یمن اجیر شده‌اند گفت: «هدف متجاوزان سعودی این است که مردم رهبری متجاوزان را بپذیرند، اما هرگز مردم یمن چنین وضعی را نخواهند پذیرفت».

به نوشته پرس تی وی، عربستان از فروردین ۱۳۹۴ به‌منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی و تضعیف جنبش انصارالله، حمله‌های هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.

در این جنگ تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ یمنی که بیشترشان غیرنظامی بودند، کشته‌شده‌اند.

عربستان در مدت ماه‌ها حملات هوایی، به‌ دفعات مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناهجویان را بمباران و بعضاً از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است./982/ب103/د

ارسال نظرات