۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۶۴۳۲۹

انتقاد معاون شیخ الازهر از توهین الجزیره به ارتش مصر

معاون شیخ الازهر به شدت از توهین الجزیره به ارتش مصر انتقاد کرد و اظهار داشت که این گونه اقدامات در شان این رسانه نیست.
عباس شومان معاون الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر طی سخنانی به اقدام شبکه تلویزیونی الجزیره در توهین به سربازان این کشور واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: آنچه که الجزیره در روز گذشته پخش کرد در شان این شبکه و کشورهای حامی آن نیست.

وی انتقاد از ارتش مصر را فقط مختص به مردم این کشور دانست و تصریح کرد: ارتش مصر عزت و کرامت را برای مردم عرب و مسلمان به ارمغان آورده و از اراضی کشورهای اسلامی و عربی دفاع کرده است.

معاون شیخ الازهر به جانفشانی اعضای ارتش مصر در دفاع از این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ارتش هر روز شهیدی را در راه دفاع از مصر اهدا می‎کند و این گونه اقدامات رسانه‎ای فقط به نفع دشمنان امت اسلامی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جایگاه الازهر در دفاع از شریعت اسلامی گفت: بازبینی و تجدید نظر در شریعت اسلامی از مسائل واجب و مهم است.

عباس شومان افزود: الازهر نقش پررنگی در گسترش و نشر افکار صحیح و حمایت از جوانان در مقابل افکار و اندیشه‎های منحرف و تکفیری ایفا می‎کند.

وی عنوان کرد: متاسفانه افکار برخی از جوانان به وسیله افراد منحرف و فاسد به شدت مخدوش شده است بر این اساس الازهر با برگزاری جلسات و نشست‎های مختلف درپی تصحیح این گونه مسائل است.

نماینده الازهر تاکید کرد که ما هیچگاه از انتقاد منتقدان در این مسائل گوناگون ترسی به خود راه نمی‎دهیم زیرا همیشه آماده پذیرش هر نقد منصفانه و سازنده‎ای هستیم.

گفتنی است که شبکه الجزیره قطر روزگذشته فیلم مستندی با عنوان «ارتش ها.. ماجرای سربازگیری اجباری در مصر» (العساکر..حکایات التجنید الإجباری فی مصر) منتشر کرده که در پی ان ارتش مصر را به مورد تمسخر و توهین قرار داده است. /994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات