۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۶۴۳۰۰
آیت الله نجفی:

خون انسان مسلمان از منظومه شمسی با ارزش‎تر است

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف خواستار کنار گذاشتن نزاع‎های داخلی شد و تصریح کرد که خون انسان مسلمان از همه منظومه شمسی با ارزش‎تر است.
حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با جمعی از علمای اهل تسنن استان‎های غربی عراق بر حفظ عزت، کرامت، شرافت و شهامت مردم این کشور تاکید کرد و گفت: داعش با اشغال اراضی عراق درپی خدشه دار کردن عزت، کرامت و شرافت مردم این کشور است.

وی جنگ و درگیری داخلی را یک درد بزرگ خواند و افزود: نفوذ افکار و اندیشه‎های خارجی موجب شده است که مردم عراق بر روی همدیگر سلاح بکشند.

این مرجع تقلید خواستار حفظ وحدت ملی شد و تصریح کرد: مردم عراق با یکدیگر دوست و برادر هستند و این مساله برای وحدت ما کافی است و ان شاء الله پس از کنار رفتن ابرهای تیره، دلیلی برای تفرقه و تجزیه این کشور باقی نمی‎ماند.

وی خون یک انسان عراقی و یا مسلمان را از همه منظومه شمسی با ارزش‎تر دانست و اظهار داشت: ما با قدرت با هر کسی که بخواهد خون مردم عراق را به زمین بریزد مقابله می‎کنیم.

حضرت آیت الله نجفی بر ضرورت حفظ قداست عراق تاکید کرد و  اظهار داشت: مردم عراق هیچ گونه تجزیه و تفرقه را نمی‎پذیرند بنابراین باید در شرایط کنونی عقل‎ها را اصلاح کنیم.

علمای اهل تسنن نیز در این دیدار از حمایت‎های مراجع عراق و رهنمودهای حکیمانه و پدرانه آن‎ها تقدیر و تشکر کردند./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات