۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۶۴۱۳۷

حضور میلیون‎ها زائر در نجف اشرف برای برگزاری مراسم رحلت رسول اکرم

میلیون‎ها زائر از شهرهای مختلف عراق برای شرکت در مراسم رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در نجف اشرف حضور یافتند.
نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، میلیون‎ها زائر از شهرها و استان‎های مختلف عراق برای شرکت در مراسم سالروز وفات نبی اکرم (س) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به سمت شهر نجف اشرف حرکت کردند.

آستان مقدس علوی نیز برای استقبال از زائران برنامه‎ و امکانات خاصی را تدارک دیده است و همه دستگاه و ارگان‎های شهر نجف اشرف برای برگزاری باشکوه مراسم عزا در جوار حرم مطهر امام علی (ع) آماده شده‎اند.

رعد کشکول، مسؤول اطلاع‎رسانی آستان مقدس علوی در این رابطه به خبرنگاران گفت: به علت حضور پرشور زائران در نجف اشرف ساعت خدمت خادمان در بخش‎های مختلف این آستان را افزایش داده‎ایم.

وی از درج هزار صندوق جاکفشی در صحن‎‎های مختلف حرم مطهر امام علی (ع) خبر داد و اظهار داشت: اختصاص هزار سجاده نماز، افزایش منابع آب آشامیدنی سالم و لیوان آب و نصب سطل‎های زباله در همه خیابان‎های منتهی به حرم بخشی از اقدامات آستان مقدس علوی برای روز وفات رسول اکرم (ص) است.

مسؤول اطلاع‎رسانی آستان مقدس علوی افزود: محله‎های سید شهدا (ع)، امام علی (ع) و امام حسن (ع) سه مکان ویژه برای استقبال و استراحت زائران در مناطق مختلف نجف اشرف مهیا شده است.

همچنین استانداری‎های واسط، میسان، نجف، بصره و بابل فردا (سه شنبه) را تعطیل رسمی اعلام کرده‎اند.

گفتنی است که 28 صفر در عراق فردا سه شنبه است./994/ب902/د

ارسال نظرات