۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۶۳۹۱۶

خودداری برخی علما از اقامه نماز بر جنازه سربازان افغانی

یک نماینده مجلس افغانستان فاش کرد که برخی از خطیبان و عالمان دینی این کشور به دلیل آن که نیروهای ارتش و امنیتی در جنگ علیه طالبان کشته شده اند، حاضر نشدند بر جنازه آنان نماز بخوانند.
افغانستان


به گزارش خبرگزاری رسا، یک روز پس از آنکه رسانه های افغانستان به نقل از«عبدالحفیظ منصور» این نماینده مجلس نوشتند که دروس تعالیم دینی در دانشگاه ها و مساجد این کشور تروریسم را ترویج می کند، با برپایی یک نشست مطبوعاتی توضیحاتی درباره سخنان خود داد و گفت که سخنان وی در این زمینه بر اساس اسناد و شواهد است.

وی افزود: تظاهرات سال گذشته در دانشگاه «ننگرهار» در حمایت از گروه های افراطی و شهید خواندن «اسامه بن لادن» از سوی برخی استادان دانشگاه های افغانستان، نمونه ای از ترویج افراط گرایی با نام دین است.

این عضومجلس نمایندگان افغانستان افزود که اسناد و شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد در برخی مساجد بر جنازه نیروهای ارتش و پلیس افغانستان بخاطر آن که در جنگ علیه طالبان کشته شده اند، نماز نخوانده اند.

وی گفت: وقتی در مساجد افغانستان، خطیبان و عالمان دینی، با استفاده از منبر پیامبر اسلام ( ص) برای طالبان دعا می کنند و یا هنگامی که استاد دانشگاه در این کشور، بن لادن را شهید می خواند، این ترویج تندروی و افراط گرایی نیست؟

به نوشته ایرنا، اظهارات روزچهارشنبه گذشته حفیظ منصور درمجلس نمایندگان افغانستان که گفت برخی از مساجد و دانشگاه ها، بااستفاده از فرهنگ و تعالیم اسلامی، تروریسم و افراط گرایی را ترویج می کنند، بحث های زیادی را در مجلس و رسانه های افغانستان بدنبال داشت.

وی درنشست مطبوعاتی امروز خود هشدار داد که افکار افراطی خطرناک در مدارس دینی پاکستان ترویج می شود و سپس به افغانستان راه می یابد و در این کشور ترویج داده می شود.

این نماینده مجلس ازعالمان دینی و دولت این کشور خواست که اصلاحات را در مضامین دینی و دروس اسلامی دانشگاه ها صورت دهند و مانع سوء استفاده از دین از سوی افراد و گروه ها برای ترویج افراط گرائی شوند.

به گفته وی، اگر جلوی این افکار وارداتی در افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی گرفته نشود، روزی این افکار، تمدن اسلامی را از بین خواهد برد./982/ب102/د

ارسال نظرات