۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۶۳۷۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

روحانیان باید با اخلاق مناسب دین را برای مردم تبلیغ کنند

حجت الاسلام عسگری با بیان این که مردم به اخلاق یک روحانی در جامعه نگاه می کنند، گفت: مهم ترین وظیفه روحانیت در جامعه این است که اخلاق خوبی را در بین مردم داشته باشند زیرا وظیفه طلاب در جامعه این است که با رفتار و کردار خود به مردم دین را یاد دهند.
عسگری

حجت الاسلام اصغر عسگری کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: اخلاق، ساختار روح بوده و کسی که در زندگی خود اخلاق داشته باشد، می تواند باطنی خوب داشته باشد.

وی افزود: همان طور که انسان در زندگی خود، ظاهر خودش را با لباس خوب زینت می دهد، باید باطن خودش را هم با اخلاق مناسب درست کند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره  به این که اخلاق خوب، آثاری مناسب را به دنبال دارد، اظهار داشت: انسان با اخلاق می تواند، دیگران را به خود جذب کند.

وی ابراز داشت: درک حسن و خلق در انسان به سادگی نبوده، و کسی که می خواهد در زندگی خود اخلاق خوبی را داشته باشد، باید شناخت خود را نسبت به سفارشات پیامبر و اهل بیت بالا ببرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که قانون باید در کنار اخلاق باشد، خاطرنشان کرد: جامعه ای به قانون عمل می کنند که به اخلاق هم اهمیت دهند زیرا کشور بی اخلاق مساوی با مرده بودن است و هیچ پیشرفتی را به دنبال نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کشوری که در آن قانون نباشد، هرج و مرج زیاد بوده و کشوری برای مردم خوب بوده که همه ی مردم همچون مسوؤلان در کارهای خود اخلاق داشته باشند تا بتوانند کشوری نمونه در منطقه باشند و برای کشورهای دیگر الگو باشند.

حجت الاسلام عسگری با توجه به این که اخلاق در کار یکی از مصداق های پیشرفت در جامعه است، اظهار داشت: دلسوز بودن و انصاف رعایت کردن در کارها از خصوصیاتی بوده که کارمندان باید در کارهای خود در مقابل مردم داشته باشند.

وی با بیان این که مردم به اخلاق یک روحانی نگاه می کنند، ابراز داشت: مهم ترین وظیفه روحانیت در جامعه این است که اخلاق خوبی را در مقابل مردم داشته باشند زیرا وظیفه طلاب در جامعه این است که با رفتار و کردار خود به مردم دین را یاد دهند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اخلاق عملی مهم ترین نیاز جامعه است و آن چه جامعه ی اسلامی باید در خود نهادینه کند این است که اخلاق مناسبی را برای خود در عمل داشته باشند زیرا اخلاق خوب با انسان کاری می کند که کشور همیشه زنده باشد.

وی درپایان گفت: یکی از بارز ترین آیات در قرآن این است که پیامبر بهترین اخلاق را در بین مردم داشتند زیرا پیامبر در بین مردم به صداقت و امانت داری مشهور است./9707/302/ب3

 

ارسال نظرات