۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۶۳۷۲۰

کتاب «آمنه مادر پیامبر» به چاپ سوم رسید

مؤسسه بوستان کتاب چاپ سوم کتاب «آمنه مادر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم» را منتشر کرد.
 کتاب «آمنه مادر پیامبر»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بوستان کتاب، این مؤسسه به تازگی چاپ سوم کتاب «آمنه مادر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم» نوشته عایشه بنت الشاطی را با ترجمه احمد صادقی اردستانی منتشر کرده است.

آمنه، مادر پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم دختر «وَهْب بن عبد مَناف» در 12 یا 17 ربیع الاول عام الفیل (570 م) فرزند خویش، حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را در «شعب ابی‌طالب» در غیاب همسرش «عبداللّه» که برای تجارت به «شام» سفر بی‌بازگشت کرده بود، به دنیا آورد. آمنه جوان، وقتی خبر دردناک وفات همسر جوان را دریافت کرد، فرزند دلبند خویش را با همراهی «اُمّ ایمَن» برای زیارت مزار پدر به مدینه برد، ولی هنگام بازگشت، در محلّ «اَبواء» بین مدینه و مکه، وفات یافت و در همان جا به آغوش خاک آرمید. وفات این بانوی بزرگ، شش سال و سه ماه پس از ولادت رسول خدا اتفاق افتاد. این بانوی بزرگوار، نزد خداوند متعال، شخصیتی شریف و صالح بوده است که فرزندی چون حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را در دامن خویش پرورید، از همین رو، آشنایی با او، امر لازمی است.

نویسنده در کتاب «آمنه مادر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم» زوایای زندگانی شکوهمند این بانوی سترک را به تفصیل بررسی کرده است.

چاپ سوم کتاب «آمنه مادر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم» با قیمت 14 هزار تومان بازچاپ شده است./998/د103/ق

ارسال نظرات