۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۴۶۳۵۲۵

کتاب سبک زندگی اسلامی در سیره رضوی در مصلای امام خمینی معرفی شد

فعال عرصه کتاب با بیان این که خواندن کتاب سبک زندگی اسلامی در سیره رضوی تصویر درستی از سبک زندگی اسلامی به مخاطب ارائه می کند، گفت: محتوای کتاب به گونه ای است که مخاطب می تواند از آن الگوگیری کند و آموزه های کتاب را در زندگی شخصی خود به کار ببندد.
کتاب سبک زندگی اسلامی در سیره رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شاهمرادی فعال عرصه کتاب روز جمعه در برنامه معرفی کتاب نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی رحمةالله علیه برگزار شد، گفت: برای آشنایی با سبک زندگی امام رضا علیه السلام و سیره حضرت کتاب سبک زندگی اسلامی در سیره رضوی کتابی خوب و مفید است.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در سال های اخیر توجه ویژه ای به آن شده است و کتاب سبک زندگی اسلامی در سیره رضوی کتابی است که با نگاه به سبک و سیره زندگی حضرت امام رضا علیه السلام سبک زندگی ایده آل دینی و اسلامی را به خواننده خود معرفی می کند.

فعال عرصه کتاب با بیان این که خواننده در این کتاب با ابعادی از زندگی امام رضا علیه السلام آشنا می شود که کمتر به آن توجه شده است، اظهار داشت: حالات ویژه حضرت در جمع خانواده، سیره قرآنی و معرفتی ایشان نمونه ای از این ابعاد است.

وی ادامه داد: خواندن کتاب سبک زندگی اسلامی در سیره رضوی تصویر درستی از سبک زندگی اسلامی به مخاطب ارائه می کند، محتوای کتاب به گونه ای است که مخاطب می تواند از آن الگوگیری کند و آموزه های کتاب را در زندگی شخصی خود به کار ببندد.

شاهمرادی با بیان این که ویژگی مهم کتاب سبک زندگی اسلامی در سیره رضوی که اهمیت خواندن آن را دو چندان می کند سادگی توصیه ها و راه و رسمی است که از زندگی امام هشتم بیان شده است، ابراز داشت: این سادگی سبب می شود که خواننده احساس نکند برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی مجبور است مسیر سخت و دشواری را طی کند.

وی عنوان کرد: امروزه تبلیغات زیادی می کنند تا بگویند سبک زندگی دینی بسیار سخت و دشوار است و باید نبایدهای دین دست و پای دینداران را می بندد و برای آن ها مشکل ایجاد می کند اما این کتاب نشان می دهد که رسیدن به زندگی و سبک زندگی اسلامی نه تنها کار دشواری نیست بلکه بسیار دلپذیرتر و کارامدتر از روش های دیگر است.

فعال عرصه کتاب خاطرنشان کرد: کتاب سیک زندگی اسلامی در سیره رضوی همراه با پیام مقام معظم رهبری به کنگره امام رضا علیه السلام است و انتشارات دفتر علم آن را منتشر کرده است، این کتاب افزون بر ارائه راهکارهای عملی و راهبردی برای زندگی فردی و اجتماعی انسان، زمینه آشنایی افراد غیر مسلمان با آداب و رسوم ارزشمند اسلامی را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: کتاب سبک زندگی اسلامی در سیره رضوی نوشته مصطفی میر امین محمدی از سوی انتشارات مؤسسه جهاد فرهنگی حکمت منتشر شده است./1323/پ202/ق

 

ارسال نظرات