۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۶۳۳۶۶
استاد حوزه و دانشگاه:

مبارزه با اشرافی گری و تحجر ویژگی بارز اسلام ناب محمدی است

حجت الاسلان نقیان با اشاره به پیام امام خمینی(ره) درباره تشکیل بسیج، گفت: امام راحل در این پیام تاریخی به خلوص و سادگی بسیج غبطه می خورد.
همايش ملي تحجر و اسلام آمريکايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نقیان استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در نشست تحلیل فرمان حضرت امام برای تشکیل بسیج در حسینه هنر تبریز، با اشاره به پیام امام خمینی(ره) درباره تشکیل بسیج، اظهار داشت: امام راحل در این پیام تاریخی به خلوص و سادگی بسیج غبطه می خورد.

وی با بیان اینکه امام راحل در این پیام با اشاره به ویژگیهای کسانی که در خط اسلام ناب محمدی(ص)، مبارزه با تحجر و پول پرستی را از جمله این ویژگیها می خواند، گفت: جامعه اسلامی لازم است این دو آسیب خطرناک خود را مبرا نداند و اجازه ندهد این دو آسیب در بدنه جامعه ورود پیدا کند.

حجت الاسلام نقیان با بیان اینکه امروز عموما دچار این دو آسیب در جامعه شده ایم، ابراز کرد: امروز به اسم «اقتضای زمان» دچار اشرافی گری شده ایم، با تغییر نام هیچ تفاوتی در حقیقت شیء ایجاد نمی شود، امروز با نام «دیر کرد» و غیره اسم ربا را عوض کرده ایم، غافل از اینکه حقیقت ربا و اشرافی گری ثابت و باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در بخشی از پیام امام راحل در تشکیل نیرو بسیج بر تأسیس بسیج طلاب و دانشجویان تأکید و تصریح شده است، افزود: امروز این دو تشکل متاسفانه از این پیام امام راحل دور مانده اند، این دو تشکل در پیشبرد اهداف امام چندان موفق عمل نکرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آن زمانی می‌شود موفقیت را دریافت که هم و غم دشمن معطوف به هجمه آوردن به این تشکلها باشد ولی امروز این‌طور نیست، باید به سمتی حرکت کرد که شاهد تحقق اندیشه های متعالی امام راحل به ویژه در حوزه بسیج و اندیشه بسیجی در جامعه باشیم.

وی با اشاره به نمونه تحجرگرایی در جامعه، ابراز داشت: از جمله نمونه های تحجر گرایی همین هيأتهای سکولار است که تلاش دارند خود را از سیاست جدا کنند، حرکت عاشورا برای مبارزه با ظلم و استبداد حکام مستبد و ظالم بود، از این رو چنین اندیشه ای در هیأتها جایی نخواهد داشت.

حجت الاسلام نقیان با بیان اینکه بسیج برای بهره گیری از ظرفیتهای درونی کشور برای ایجاد امنیت، اقتدار و پیشرفت از سوی امام طرح ریزی شد، گفت: این نهاد برای شکوفایی ظرفیتهای موجود و کشف ظرفیتهای ارزشمند دیگر تشکیل شد و تا به امروز برکات آن را در کشور مشاهده کرده ایم./202/854/ب1

ارسال نظرات