۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۶۲۷۱۸

واکنش عالم عراقی به اهانت روزنامه سعودی به زائران حسینی

عضو ارشد پارلمان و دفتر نخست وزیر عراق به توهین روزنامه سعودی شرق الاوسط واکنش نشان دادند و خواستار عذرخواهی آن شدند.
حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون اول رییس پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همام حمودی، معاون اول رییس پارلمان عراق، امروز طی پیامی توهین روزنامه سعودی شرق الاوسط به زنان این کشور را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: مسؤولان قوه قضائیه و حکومت عراق باید نسبت به این اقدام روزنامه شرق الاوسط واکنش نشان دهند و بر خورد قانون کنند.

معاون اول رییس پارلمان عراق خواستار توقف فعالیت روزنامه شرق الاوسط در این کشور شد و اظهار داشت: توزیع روزنامه، تبلیغ و هر نوع فعالیت رسانه‎ای روزنامه شرق الاوسط باید در عراق متوقف شود.

وی افزود: این روزنامه پس ناکامی در حمایت و پشتیبانی از جریان تروریستی و تکفیری داعش برای پیشبرد اهداف شومشان و پیروزی‎های چشمگیر نیروهای امنیتی و بسیج مردمی دست به چنین اقدامی زده است.

از سوی دیگر دفتر حیدر العبادی نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای خبر منسوب به سازمان بهداشت جهانی که روزنامه سعودی الشرق الاوسط آن را منتشر کرد، واکنش نشان داده است.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، دفتر نخستوزیری عراق اعلام کرد که گزارش جعلی روزنامه الشرق الاوسط توهین به ملت غیور عراق است.

در این بیانیه آمده است: عراقی ها از سرزمین و شرف خود دفاع می کنند و روزنامه سعودی الشرق الاوسط به دلیل انتشار گزارش دروغین در خصوص مراسم اربعین باید عذرخواهی کند.

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که سازمان بهداشت جهانی گزارش روزنامه الشرق الاوسط درباره مراسم اربعین را تکذیب و آن را جعلی خواند.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن یک گزارش جعلی منسوب به سازمان بهداشت جهانی در خصوص مراسم اربعین را منتشر کرد و پس از تکذیبیه سازمان بهداشت جهانی، گزارش جعلی را از صفحه پایگاه اینترنتی خود حذف کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات