۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۶۱۷۸۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

رمز پیروزی و عزت ملت ایران حفظ روحیه انقلابی مردم است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که دشمن می خواهد روحیه انقلابی را در مردم به ویژه نسل جوان کمرنگ کند، گفت: رمز پیروزی و عزت ملت ایران نیز حفظ روحیه انقلابی در مردم است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در سوگواره بصیرت عاشورایی در هیأت قمر بنی هاشم ساری، از قیام عاشورا به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین نهضت های جهان یاد کرد و گفت: هيچ حادثه ‏اي را هر چند بزرگ و گسترده هم باشد، از نظر تأثيرگذاري مثبت نمي‏توان با عاشورا مقايسه کرد.

وی با بيان اين که پس از بعثت پيامبر اکرم(ص) عاشورا، بيشترين نقش اصلاحي و بيدارگرانه را در فرهنگ مسلمانان ايفا کرده است، اظهار داشت: عاشورا تنها يک روز نبود که با طلوع خورشيد آغاز شود و با غروب آن انجام پذيرد، بلکه نقطه عطف بزرگي در تاريخ بود که از جهت اهميت، آن را مي‏توان به بعثت خاتم انبياء(ص) تشبيه کرد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امام حسین(ع) به عنوان پيشواي شهيدان با نهضت جاودانه شان، اسلام محمدي را از دست اسلام ساختگي بني‏ اميه نجات دادند، افزود: ماندگاری اسلام ناب مرهون خون های پاک شهیدان دشت کربلا است.

وی با بیان این که امروز عاشورا و نهضت امام حسین(ع) عامل عزت و عظمت شیعیان جهان است، افزود: اگر خدای ناکرده روزی فرهنگ عاشورا در جامعه کمرنگ شود به حتم زمینه نفوذ و توطئه دشمنان فراهم خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حماسه عاشورا در هر زمان، افکار انديشمندان و پژوهشگران را به خود معطوف ساخته است، خاطرنشان کرد: حماسه عاشورا همواره مورد توجه اندیشمندان و پژوهش گران جهان بوده است که این نشان دهنده جایگاه ارزشمند و با عظمت این نهضت دینی است.

حجت الاسلام علیزاده با تأکید بر این که پاسداري از مکتب تشيع در گرو پاسداري از فرهنگ عاشورا است، ادامه داد: دشمنان قسم خورده اسلام ناب صدها موضوع خرافه و غیر واقعی را در تاريخ عاشورا گنجانده‏ اند تا حقیقت عاشورا در جامعه دینی انکار و خدشه دار کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر لزوم تحريف زدايي از فرهنگ عاشورا تأکید کرد و گفت: دشمن همواره تلاش می کند با وارد کردن خرافه و بدعت در عاشورا، از نورانیت آن در دنیای امروز بکاهد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که تاریخ عاشورا همواره مظلوم بوده است، افزود: تاريخ عاشورا با خون سرخ شهيدان و يا با خون دل مظلومان نوشته شده است اما همواره همچون خالي در چشم ستمگران فرورفته و آنها را سخت آشفته کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان کینه جو هر آنچه در توان داشتند به تحریف عاشورا پرداختند، بیان داشت: تلاش تحریف کنندگان عاشورا با جهانی شدن فرهنگ حسینی در دنیای امروز بی نتیجه مانده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، بزرگترین رویداد تاریخ را حادثه کربلا دانست و گفت: کربلا تنها یک داستان، حادثه و واقعه تاریخی نیست بلکه ظرفیت کامل و جامع است که ابعاد مختلفی را در خود جای داده است.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که هرچه بشریت نیاز دارد در کربلا وجود دارد و باید از این ظرفیت ها بهره گیری کرد، اظهار داشت: جلوه های نورایی و زیبایی در کربلا وجود دارد که باید برای نسل جوان جامعه و دیگر ملت ها شناسایی و تبیین شود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز بر علیه عاشورا، محرم امام حسین(ع) و اربعین هجمه های بسیاری وجود دارد، ادامه داد: اجتماع عظیم اربعین حسینی چند سالی است که لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته است.

وی با بیان این که دشمن از عاشورا ضربه های جبران ناپذیری خورده و با انحراف در عزاداری ها به دنبال جبران شکست های خود است، افزود: امروز خروجی مجالس اهل بیت، حضرت سید الشهدا(ع) باید با 200 سال گذشته تفاوت داشته باشد و امروز باید به دنبال اثرگذاری آن در جهان باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسائل تربیتی در عاشورای امام حسین (ع) مشهود است و امروزه کمتر به آن اشاره شده، ادامه داد: تربیت نیروهای انقلابی و فرهنگی باید در مجالس حضرت سید الشهدا (ع) صورت گیرد.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی در برابر توطئه های دشمنان تأکید کرد و گفت: امروز تنها راه جلوگیری از خطر نفوذ دشمن تقویت روحیه انقلابی در جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین با بیان این که دشمن می خواهد روحیه انقلابی را در مردم به ویژه نسل جوان کمرنگ کند، تصریح کرد: رمز پیروزی و عزت ملت ایران نیز حفظ روحیه انقلابی در مردم است.

حجت الاسلام علیزاده با تأکید براین که استکبار ستیزی باید خروجی عزاداری ها و برنامه های مذهبی باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه دشمنان تلاش می کنند با کمرنگ کردن فرهنگ انقلابی و استکبار ستیزی در برنامه های دینی نگاه سکولاریستی را در این محافل تقویت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه عده ای هنوز نسبت به خطر نفوذ دشمن بی توجه هستند، تصریح کرد: دشمنان زخم خورده ملت ایران 38 سال است که هر آنچه در توان داشتند بر علیه این ملت انجام دادند، اما ایستادگی و مقاومت ملت موجب خنثی شدن توطئه های دشمن شده است.

وی از پیاده روی اربعین حسینی به عنوان یکی از راه های مقابله با توطئه استکبار دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی با نشان دادن وحدت و همدلی در مسیر آرمان های اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) شعار دفاع از دین سر می دهند./950/202/ب2

ارسال نظرات