۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۶۱۷۶۵
رییس ستاد اقامه نماز استان مازندران مطرح کرد؛

بیش از 2400 مسجد مازندران از نعمت امام جماعت بی بهره اند/ برگزاری اجلاسیه استانی نماز در ساری

رییس ستاد اقامه نماز مازندران از وجود 4 هزار و 105 مسجد در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: متأسفانه تنها هزار و 632 روحانی امام جماعت در مساجد استان وظیفه اقامه نماز جماعت را عهده دار هستند.
رییس ستاد اقامه نماز مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری اجلاسیه استانی نماز فردا به میزبانی ساری خبر داد.

وی با بیان این که این اجلاسیه استانی مقدمه ای برای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز که قرار است امسال در استان البرز برگزار شود، خواهد بود، افزود: این اجلاسیه با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی فردا در اردوگاه دانش آموزی ساری برگزار می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که این اجلاسیه با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی  کشور برگزار خواهد شد، ادامه داد: این اجلاسیه فرصت بسیار مهمی برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه دینی است.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران افزود: اقامه نماز در نزد پروردگار امر محبوبي است و در قرآن نيز حتي يک مورد نداريم که مؤمنان به نماز خواندن امر شده باشند و همه واژه‌هايي که در قرآن آمده بر اقامه نماز دلالت دارد.

وی با اشاره به قيام و اقامه نماز امام حسين(ع) در ظهر صحراي کربلا گفت: قيام و اقامه نماز امام حسين(ع) در روز عاشورا تنها انجام يک وظيفه فردي نبود، بلکه احياي احکام دين و به خصوص نماز بود که مي‌رفت تا به نابودي و فراموشي برسد.

حجت الاسلام ابراهیمی قدم اول در برپايي نماز را فرهنگ‌سازي دانست و تصریح کرد: نماز بايد به صورت يک فرهنگ درآيد تا دغدغه لحظه به لحظه آدمي شود و اين کار با برگزاري جلسات فرهنگ سازي و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و دینی امکان پذیر خواهد بود.

وی، گام بعدي ترويج فرهنگ اقامه نماز را الگوسازي عنوان کرد و اظهار داشت: بايد از انبياء، ائمه معصومين(ع)، علما، فضلا و بزرگان دين الگوگيري کرد و اهتمام آنها در اقامه نماز را سرلوحه قرار داد و در مرحله بعد نوبت به رفتارسازي مي‌رسد مانند آنچه پيامبر(ص) در مرتب کردن صفوف نماز جماعت انجام مي‌داد.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که تربيت ديني و اسلامي افراد جامعه با گسترش اقامه نماز محقق مي شود، گفت: نماز و زكات دو بال و پايه اصلي تربيت اسلامي جامعه است.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: نماز پايه‌اي است كه بسياري از موارد را مي‌توان با آن بنا كرد و حضور در نماز جماعت سبب سعادت دنيا و آخرت مي‌شود كه مي‌طلبد در جامعه اسلامي اقامه نماز مورد توجه قرار گيرد.

وی افزود: در جامعه اسلامي كه بسياري جامعه اي زنده و پويا است بايد ضمن اهميت دادن به اقامه نماز اول وقت اين مساله مهم را نيز به ديگران متذكر شويم چراكه اقامه نماز اصل وجود عبادت و بندگي است و موجب به كمال رسيدن انسان مي شود.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که اقامه نماز سبب مي‌شود كه انسان‌ در مسير صحيح پرستش پروردگار يكتا قرار گيرد و راه مستقيم و صحيح را طي كنند، گفت: بدون اقامه نماز در جامعه اسلامي تربيت به آن معناي واقعي كه مورد تاكيد قرآن كريم است، محقق نمي‌شود.

وی با بيان اين كه نماز، نخستین تكليف و فريضه ديني و الهي است كه بر هر فرد مسلماني واجب مي‏ شود و هيچ تعطيل ‏بردار نخواهد بود، افزود: نماز ساده ‏ترين و صميمي‏ ترين ارتباط بين عابد و معبود است و مهم‏ترين اثر نماز بازدارندگي آن از بدي ها و زشتي ها است.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران خاطرنشان کرد: اقامه نماز ايجاد فرهنگ عبوديت و راز و نياز با پروردگار عالم آثار و بركات بي ‏پاياني براي جامعه و مناسبات اجتماعي و فردي دارد كه امنيت فكري و رواني از دستاوردهاي آن است.

حجت الاسلام ابراهیمی، نظم و ترتيب‏ بخشيدن به امور زندگي را يكي از مهمترين بركات نماز خواند و گفت: نماز آدمي را از بدي ها باز مي‏ دارد، روح را پالايش و آن را آماده پذيرش سخن حق مي‏ كند، اما اين نماز هم بايد با حضور قلب، توجه و اخلاص توأم بوده تا حلقه اتصال بنده با پروردگار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأكيد بر اين كه ائمه اطهار(ع) و انبياي الهي، توصيه و سفارش‏ هاي بسياري را در خصوص اقامه نماز بيان كرده ‏اند و شرط قبولي همه اعمال هم قبولي نماز ذكر شده است، گفت: ضروري است ضمن اهتمام خود به نماز جهت نشر اين سرچشمه زلال انسان‏ ساز در لايه‏ هاي مختلف اجتماعي تلاش كنيم.

وی با بیان این که نماز، تكليف و خواست الهي و مهم ترين عامل براي اصلاح جامعه است، ادامه داد: نقش و اهميت نماز در دين نشان‏ دهنده عظمت و استحكام اين حبل‏ المتين و ريسمان استوار ميان زمين و آسمان است.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران در بخش دیگری از سخنان باخود بیان این که متأسفانه متولی برای احداث یا ساخت‌وساز مسجد نداریم، افزود: بیشتر اقدامات در حوزه ساخت‌وساز مسجد به صورت موازی کاری است و ارگانی وظیفه ساخت مساجد را عهده دار نیست.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود از وجود چهار هزار و 105 مسجد در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: متأسفانه تنها هزار و 632 روحانی امام جماعت در مساجد استان وظیفه اقامه نماز جماعت را عهده دار هستند.

وی نبود روحانی امام جماعت در مساجد استان را یکی از مشکلات مهم مساجد استان دانست و خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا نماز جماعت در همه مساجد استان برگزار شود.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران بر ضرورت توجه به اقامه نماز در ادارات و نهادهای دولتی تأکید کرد و گفت: باید میزان توجه اقامه نماز جماعت در نهادهای دولتی بیشتر شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که متأسفانه اعتباری برای تبلیغات محیطی نماز برای در سطح شهرهای استان نداریم، افزود: انواع و اقسام تبلیغات در سطح شهرها وجود دارد ولی تبلیغاتی برای نماز مشاهده نمی‎شود که این موضوع نگران‌کننده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که نمازخانه‌های مراکز گردشگری در بدترین نقطه قرار دارند، ادامه داد: متولی این مسأله سازمان میراث فرهنگی است که باید توجه بیشتری به آن داشته باشند./1317/203/ب2

ارسال نظرات