۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۶۱۵۳۵

برگزاری کنگره بین‌‌المللی «بررسی پیاده‌روی اربعین» در کوفه

سومین کنگره بین‌المللی «بررسی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی» با مشارکت شخصیت‌ها و پژوهشگرانی از ۷ کشور جهان در مسجد کوفه برگزار شد.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا، کنگره بین‌المللی بررسی پیاده‌روی اربعین با عنوان «عهد مع الحسین(ع)»(پیمانی با امام حسین"ع") و با مشارکت ۴۸ پژوهشگر از ۷ کشور عربی، اسلامی و خارجی برگزار شد.

«ابعاد فکری نهضت امام‌حسین(ع)  از دیدگاه سایر ادیان»، «شعیره عظیم اربعین حسینی و ابعاد آینده آن» و «بررسی فلسفه پیاده‌روی به سوی حرم مطهر سیدالشهداء(ع)» از جمله موضوعاتی بود که در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پژوهشگران حاضر در این کنگره از زائرانی که با پای پیاده برای تجدید عهد و پیمان با امام‌حسین(ع) راهی کربلای معلی هستند، خواستند که از «هنر» به‌عنوان زبان اصلی ارتباطات جهانی برای انتقال پیام اربعین بهره ببرند.

به نوشته ایکنا، «هادی التمیمی»، عضو کمیته برگزارکننده این کنگره بیان کرد: در آیین افتتاحیه این کنگره، پژوهشگرانی از ایالت «کالیفرنیا» آمریکا، مؤسسه «المعارف» لبنان و همچنین، پژوهشگرانی از ایران، عراق و وابسته فرهنگی ایران در روسیه سخنرانی کردند.

یادآور می‌شود، سومین کنگره بین‌المللی «عهد مع الحسین(ع)» با محوریت «بررسی ابعاد الهی ماجرای اربعین؛ از مبدأ تا مقصد»، ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه در مسجد کوفه برگزار شد و قرار است برنامه‌های این کنگره در کربلای معلی ادامه پیدا کند./847/ب102/د

ارسال نظرات