۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۶۰۵۹۶

آمادگی الازهر برای افزایش همکاری‎های فرهنگی با فرانسه

شیخ الازهر از آمادگی این نهاد برای همکاری فرهنگی و مقابله با اندیشه‎های افراط گرایان در فرانسه خبر داد.
الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب شیخ الازهر مصر در دیدار با ژرار لارشه، رییس مجلس سنای فرانسه بر ضرورت افزایش روابط میان دو کشور تاکید کرد و بیان داشت: الازهر مصر آمادگی تاسیس مرکز فرهنگی، اعزام مبلغ و دیدار و گفت‎وگو با مسؤولان فرهنگی همه کشورها به ویژه فرانسوی را دارد.

وی افزود: با گسترش ارتباطات فرهنگی میان مصر و فرانسه فرصت معرفی اسلام حقیقی، حمایت از جوانان در برابر هجوم افراط گرایان، آموزش ائمه جماعت بر اساس اصول و افکار اعتدالگرایی فراهم می‎شود.

احمد الطیب با اشاره به برنامه‎های الازهر برای مقابله با افراط گرایی و جریان‎های تکفیری خاطرنشان کرد: الازهر در راستای مقابله با اندیشه و شبهات جریان‎های افراطی و تکفیری اقدامات مختلفی انجام داده است. ایجاد مقرارت مختلف، رصد اخبار و شبهادت جریان‎های افراطی و تروریستی و پاسخگویی به شبهات آن‎ها به زبان‎های مختلف بخشی از اقدامات و برنامه‎های الازهر برای مقابله دشمنان است.

رییس مجلس سنای فرانسه نیز در این دیدار سفر شیخ الازهر مصر به این کشور را دارای تاثیرات فراوان دانست و تصریح کرد: سفر احمد الطیب به فرانسه موجب نمایان چهره حقیقی اسلام در این کشور شد.

وی در پایان از نقش الازهر برای بیان اسلام معتدل تقدیر و تشکر کرد./994/ب902/د

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات