۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۶۰۵۵۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیروزی ترامپ فرصت مناسبی برای رفع دغدغه‌های جهانی علیه ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: به نظر می‌رسد انتخاب ترامپ برای رفع مسائل جهانی و منطقه‌ای که آمریکا به دروغ علیه نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌کند، فرصت و نقطه شروع مناسبی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد: این انتخابات و نتیجه آن یک تغییر و نقطه عطف در تاریخ آمریکا است؛ زیرا آمریکایی‌ها این بار به فردی رأی دادند که به بسیاری از سیاستهای آمریکا انتقاد داشت و به دخالتهای این کشور در سایر مناطق جهان اعتراض می‌کرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد مردم آمریکا از نظر فکری رشد بیشتری کرده و از دست‌درازی‌های این کشور به کشورهای دیگر و فضولی‌ها و جسارت‌هایی که به ملت‌های مظلوم می‌‌کند، به تنگ آمده و نسبت به سیاست‌های جاری آمریکا دچار نوعی تنفر شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اگر پیام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا افزایش تنفر مردم این کشور از سیاستهای مرسوم این کشور باشد پیام خوبی است و به دنیا اعلام می‌کند دوران زورگویی و قلدری آمریکا که فکر می‌کرد هرچه بخواهد همان می‌شود، سپری شده و دوران جدیدی در نسل آمریکایی‌ها روی کار آمده است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: نسل جدید آمریکا به بسیاری از سیاستهای آمریکایی معترض است؛ سیاستهایی که به نام دموکراسی و حقوق بشر اعمال می‌شود اما در حقیقت برای جوامع بشری مصیبت‌آفرین بوده و به انسانهای محروم و مظلوم فشار می‌آورد.

وی افزود: امیدواریم پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای رسیدن مظلومان به حقوق حقه و افزایش امنیت در کشورهایی که از سوی آمریکا ناامن شده‌اند، راه جدیدی بگشاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی درباره تأثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر ایران، اظهار کرد: با توجه اینکه ترامپ مایل به برقراری روابط مناسب با روسیه بوده و نسبت به مسائل منطقه هم مواضع قابل قبولی دارد به نظر می‌رسد درمجموع این انتخاب برای منطقه، جریان مقاومت و رفع مسائل جهانی و منطقه‌ای که آمریکا به دروغ علیه نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌کند، فرصت و نقطه شروع مناسبی باشد./9314/302/ب3

ارسال نظرات