۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۴۶۰۲۵۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اصلاح نظام بانکی مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تحول جدی در بخش نظام بانکی کشور، تحقق این مساله را یکی از مقدمات لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.
آقاپور

معصومه علیپور آقاشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند بهره گیری از تمام ظرفیت های کشور است، اظهار داشت: لازم است همدلی و همزبانی برای تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب در رابطه با اقتصاد و فرهنگ در کشور محقق شود.

وی بانک ها را یکی از محورهای مهم اقتصادی کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: یکی از مسائلی که لازم است حل شود سودهای بانکی است، اصلاح ساختاری در رابطه با سودهای بانکی باید انجام شود، از این رو در کمیسیون اقتصادی مجلس کمیته اصلاح بانکداری تشکیل شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دعوت برخی فضلای حوزه علمیه قم در کمیته اصلاح بانکداری، ابراز داشت: این کمیته متشکل از اعضای بانک مرکزی، بانک های عامل، اتحادیه، اصناف و اعضای کمیسیون اقتصادی است، همچنین افرادی از شورای امنیت و شورای قضایی نیز به این کمیته دعوت شده اند.

وی با اشاره به تهیه طرح مدون اصلاح بانکداری کشور در این کمیته، خاطرنشان کرد: این طرح جایگزین قانون جاری امور بانکداری کشور خواهد شد، این طرح حداکثر تا ۳ کاه آینده یعنی تا پایان سال به صحن علنی مجلس خواهد رسید و بعد از بررسی نمایندگان در صورت صلاحدید تصویب خواهد شد.

آقاپور علیشاهی با اشاره به روند اصلاح نظام بانکی در این برنامه، افزود: بعد از بررسی های لازم و تعدیل و رفع مشکلات طی جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس و کمیته اصلاح نظام بانکی کشور این طرح به صحن علنی مجلس فرستاده خواهد شد و با طی مراحل قانوی در نظام بانکداری کشور اعمال خواهد شد.

وی هدف اساسی این طرح را اصلاح سودها و درصدهای بانکی دانست و گفت: ارائه تسهیلات به بنگاه‌های متوسط و کوچک، تقریب نرخ سود بانکی با نرخ تولید، تفکیک قوانین بانک های عملیاتی از بانک مرکزی و اصلاح شیوه های سپرده‌گذاری از مسائلی است که در این طرح مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که این طرح با هماهنگی های لازم با ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس و کارگروه‌ها انجام شده و امید است تا ۳ ماه دیگر وارد صحن علنی مجلس شود، خاطرنشان کرد: با تصویب این طرح بسیاری از مشکلات نظام بانکی به ویژه سودهای نامتعارف حل خواهد شد./۸۵۴/ت302/ج

 

ارسال نظرات