۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۵۹۹۶۳
رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی:

راه جداشدن از گرفتاری، تقوای الهی است

حجت الاسلام حکمتی پور بر تقویت تقوا در وجود و در رفتار مسلمانان و مومنان تاکید کرد و گفت: تقوا سبب نور بصیرت و تشخیص راه است و انسان های متقی نباید نگران رزق و روزی باشند.
حکمتی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حکمتی پور، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی عصر امروز در جمع زائران و مجاوران حریم رضوی به موضوع تقوای الهی اشاره کرد و افزود: یکی از سفارشاتی که مومنان به آن توصیه و سفارش شده اند، تقوای الهی است.

وی با مهم دانستن تقوای الهی در زندگی مومنان، به توصیه پیامبر گرامی اسلام به ابوذر نسیت به تقوا اشاره کرد که می فرمایند: ای ابوذر اگر می خواهی تقوا داشته باشی باید تقوایی داشته باشی که همیشه در وجودت باشد چون تقوا در راس همه کارهای توست.

رییس عقیدتی خراسان رضوی با بیان اینکه در قرآن کریم زمانی که واژه تقوا بیان می شود یا همراه با فعل است و یا همراه باصفت، به آیه قران کریم «ذلك الكتاب لاريب فيه هدي للمتقين» اشاره کرد و اظهار داشت: آنهایی که متقین هستند برخوردار از هدایت هستند.

حجت الاسلام حکمتی پور با اشاره به اینکه تقوایی که در قرآن و روایات بیان می شود،  بیانگر این است که  انسان بر حفظ  احکام الهی و صفات خوب الهی مواظبت کند که دچار گناه نشود، ادامه داد: انسان باید نفس و جانش در اختیارش باشد نه اینکه خود را در اختیار نفس قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه راه جداشدن از گرفتاری تقوای الهی است، ادامه داد: امیرمومنان در رابطه با تقوای الهی می‌فرماید هرکسی رابطه اش را با خدا درست کند خدا با او رابطه درستی برقرار و برایش راهگشایی می کند.

سخنران حرم رضوی در ادامه با بیان اینکه تقوا صفتی است که در وجود انسان ملکه شده است و سبب حفظ و عدم گناه می شود، به آیه «وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب» بر حفظ تعظیم و تکریم شعایر الهی تاکید کرد و افزود: بهترین مرحله تقوا، تقوای دل در پیشگاه خداوند است  و شعائر الهی باید در قلب انسان جای داشته باشد.

وی با اظهار تاسف بر اینکه حضور در نماز جمعه و جماعات جدی گرفته نمی شود، بر حفظ شعائر الهی با وحدت و همدلی تاکید کرد و افزود: جماعات هر چه بیشتر و با شکوهتر باشد دشمن شکننده تر است.

حجت الاسلام حکمتی پور بر تقویت تقوا در وجود و در رفتار مسلمانان و مومنان تاکید کرد و ابراز داشت: تقوا سبب نور بصیرت و تشخیص راه است و انسان های متقی نباید نگران رزق و روزی باشند.

وی در پایان با بیان اینکه شرط پذیرش اعمال انسان داشتن تقوای الهی است، تاکید کرد: بنای هر کار بر اساس تقوا باشد./202/859/ب1

ارسال نظرات