۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۵۹۹۴۲
دبیر علمی همایش سراسری امر به معروف مطرح کرد؛

لزوم توجه اساتید حوزه بر برگزاری درس خارج امر به معروف

دبیر علمی همایش سراسری امر به معروف و نهی از منکر از آیت الله اشرفی شاهرودی خواست تا با توصیه به اساتید درس خارج مشهد، از آنان بخواهند تا با ورود به حوزه امر به معروف و نهی از منکر شاگردانی مروج این فرهنگ در جامعه تربیت کنند.
جواهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدرضا جواهری، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با آیت الله اشرفی شاهرودی، گفت: در راستای حمایت از آمران به معروف وظایفی برای ستادهای امر به معروف و نهی از منکر تعیین شده که بخشی از آن پژوهش هایی در این باره است.

وی ادامه داد: در ماده 16 قانون امر به معروف و نهی از منکر وظایفی به تفصیل در محورهایی تنظیم و در این راستا برای اجرای آن وظایف در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز نقشه راه و سلسله همایش هایی تعریف شده است که امروز در آستانه برگزاری یکی از این همایش ها هستیم.

دبیر علمی همایش امر به معروف و نهی از منکر یکی از این همایش ها را مساله شناسی و پاسخگویی به مسائل امر به معروف و نهی از منکر دانست که محور قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز بوده و در راستای گفتمان سازی نخبگانی فرهنگ امر به معروف این تفکر باید جریان پیدا کند.

وی با اشاره به درس خارج یکساله حضرت آیت الله سبحانی درباره امر به معروف و نهی از منکر از آیت الله اشرفی شاهرودی خواست تا با توصیه به اساتید درس خارج مشهد از آنان بخواهند تا با ورود به حوزه امر به معروف و نهی از منکر شاگردانی مروج این فرهنگ در جامعه تربیت کنند.

دبیر علمی همایش امر به معروف و نهی از منکر با بیان این که نخبگان حوزوی باید در درس خارج علما حضور یافته و با هدایت های آنان موجی در این باره را در جامعه ایجاد کنند، خطاب به آیت الله اشرفی شاهرودی، تصریح کرد: از آنجایی که حضرتعالی با جامعه در ارتباط هستید، امیدواریم تا اعضای هیات علمی و اجرایی همایش را از حمایت های معنوی و فکری خود برخوردار کنید.

حجت الاسلام جواهری با ارائه فراخوان این همایش به آیت الله اشرفی شاهرودی از ایشان خواست تا نظرات و پیشنهادات خود را در راستای ارتقای سطح کیفی همایش به اعضای هیات علمی و اجرایی همایش ارائه دهند تا بتوان خروجی فاخری در پی آن تولید کرد./202/864/ب1

ارسال نظرات