۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۵۹۶۸۴
پاپ فرانسیس با مفتی مصر مطرح شد؛

لزوم تقویت روابط واتیکان با مؤسسات دینی مصر

مفتی مصر با رهبر کاتولیک جهان دیدار بر افزایش همکاری‎های تاکید کرد.
شوقی علام، مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر، امروز در دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک جهان، در واتیکان بر اهمیت افزایش همکاری بین ادیان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: انسان‎ها با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‎کنند که بخشی از آن با گفت‎وگو و تعامل میان ادیان قابل حل شدن است.

وی افزود: فهم صحیح دین کار افراد متخصصی است که توانایی درک واقعیت زندگی بشریت را به خوبی می دانند و راه رسیدن به آن را بلد هستند.

مفتی مصر به طوری رسمی از پاپ فرانسیس برای سفر به مصر دعوت کرد و اظهار داشت: حکومت و مردم مصر از تلاش رهبر کاتولیک جهان برای گسترش صلح و محبت تقدیر و تشکر می‎کند.

پاپ فرانسیس نیز در این دیدار مصر را یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار در کشورهای منطقه خواند و تصریح کرد: واتیکان باید بیشتر با مراکز و موسسات دینی در مصر ارتباط و تعامل داشته باشد.

از سوی دیگر شوقی علام در دیدار با آنتونیو کاملاری، معاون وزیر خارجه واتیکان با اشاره به اقدامات جریان‎های تروریستی برای مخدوش کردن چهره اسلام گفت: الازهر مصر برای حل مشکلات و مبارزه با افراط گرایی تلاش بسیاری انجام می‎دهد.

وی مبارزه با اندیشه تکفیری‎های و افراط گرایان را وظیفه همگانی توصیف کرد و بیان داشت: گسترش عدالت و تحقق صلح جهانی از اهداف اساسی الازهر مصر است./994/ب901/ک

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات