۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۴۵۹۵۷۸
از سوی دانشکده علوم قرآنی؛

همایش علمی سفینه النجاه در آمل برگزار می شود

همایش علمی، ادبی و فرهنگی سفینه النجاه با محوریت امام حسین(ع) از سوی دانشکده علوم قرآنی برگزار می شود.
امام حسین

حجت الاسلام سید معصوم حسینی، رییس دانشکده علوم قرآنی آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، از برگزاری همایش سفینه النجاه در شهرستان آمل خبر داد و گفت: این همایش با موضوعیت فعالیتهای علمی، ادبی و فرهنگی است.

وی به محورهای همایش اشاره کرد و بیان داشت: تجلی امام حسین(ع) در قرآن، الگوپذیری از سبک زندگی حسینی، سبک زندگی حسینی و مهدوی و نقش قیام عاشورا در احیای جامعه اسلامی از جمله این محورها است.

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل ادامه داد: نقش خانواده در فرهنگ حسینی و مهدوی، امام حسین(ع) از دیدگاه اندیشمندان اهل سنت، الگوپذیری حماسی از رجزهای عاشورایی و زندگانی سیاسی امام حسین(ع) قبل از قیام عاشورا از دیگر محورهای همایش علمی سفینه النجاه است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در این همایش به موضوعات امام حسین(ع) از منظر علمای غیرمسلمان، نقش رسانه در پیام رسانی اهداف عاشورا، الگوپذیری از یاران امام حسین(ع) در جامعه کنونی و تجلی امام حسین(ع) در روایات پیرامون ظهور نیز پرداخته می شود.

وی با اشاره به امتیازات این همایش، تصریح کرد: به نفرات برتر همایش جوایز ارزنده ای اهدا می شود و مقالات برتر در نشریه دانشکده علوم قرآنی آمل چاپ می شود.

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل ادامه داد: محورهای قالب همایش سفینه النجاه با محوریت آثار مقاله، داستان، شعر و متن ادبی است که آثار علاقه‌مندان در این باره پذیرفته می شود.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت شرکت در همایش می توانند آثار خود را تا تاریخ دهم دی ماه 95 به دبیرخانه همایش ارسال کنند تا آثار دریافتی مورد داوری قرار گیرد.

وی افزود: آدرس دبیرخانه در آمل، خیابان طالب آملی، دریای 13، دانشکده علوم قرآنی بوده که برای برگزاری همایش علمی ادبی فرهنگی سفینه النجاه مستقر است.

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.keshtinejat.blogfa.com  مراجعه کنند و موارد و موضوعات لازم را دریافت کنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: این همایش به همت دانشکده علوم قرآنی آمل، سازمان اوقاف و امورخیریه آمل و انجمن علمی ادبی دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار می شود.

وی با بیان این که الگوپذیری از سبک زندگی حسینی زمینه ساز تعالی انسان می شود، گفت: قیام عاشورا نقش بسزایی در احیای جامعه اسلامی داشته است که باید به آن پرداخته شود.

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل تصریح کرد: ضرورت دارد موضوعات ارزشمند و اساسی که در فرهنگ حسینی قرار دارد مورد تبیین و بررسی قرار گیرد که می تواند برکات و دستاوردهای ارزنده ای داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: نیاز است به ابعاد مختلف حماسه سرور و سالار و شهیدان و پیامهای ارزشمند فرهنگ حسینی پرداخته شود که بسیار ارزشمند است.

گفتنی است، دانشکده علوم قرآنی آمل بعنوان تنها دانشکده علوم قرآنی شمال کشور همواره در فعالیتهای علمی، فرهنگی و مذهبی فعالیتهای ارزشمندی صورت می دهد./1314/302/ب2

ارسال نظرات