۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۵۹۴۸۴
آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران:

مسؤولان «ما می توانیم» را باور کنند/ یک لحظه هم نباید از دشمنی آمریکا غافل شد

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مسؤولان باید ما می توانیم را باور کنند، گفت: ما می توانیم مشکلات جامعه را تحلیل و حل کنیم، ما خودمان می توانیم و نیازی به مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات نیست، برای کودک، نوجوان و جوان باید این مسائل به خوبی روشن شود.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران مهم ترین درس حضرت سید الشهدا(ع) را مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم، ظالم و منافق دانست و گفت: امام حسین(ع) تدبیری الهی انجام داد و نظام طاغوتی یزید را سرنگون کرد.

وی افزود: اگر فردی می خواهد سعادتمند شود باید برنامه های خود را بر اساس تدبیر الهی پیش ببرد، در حکومت اسلامی باید اتاق فکری وجود داشته باشد که تمام چالش ها و مشکلات بررسی شود و راه حل را پیدا کنند، اگر در ادارت فساد است، اگر در جامعه فساد اخلاقی است، اگر بی اخلاقی وجود دارد، اگر در برخی گرایش به آمریکا وجود دارد و دل به آمریکا بسته اند باید حل شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که به رشد علمی که مقام معظم رهبری بسیار بر آن تأکید دارند باید توجه شود، اظهار داشت: باید برنامه ریزی شود که هرچه بیشتر و بهتر رشد علمی صورت گیرد، تقویت باورها به ویژه در برابر نفوذ آمریکا امری مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: مسؤولان باید باور کنند که می توانند روی پای خود بایستند و کشور را قائم به خود قرار دهند، می توانند مشکلات را خودشان حل کنند، نباید در دل این معنا را داشته باشند که برای حل مشکلات باید آمریکا را داشته باشیم.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که مسؤولان باید ما می توانیم را باور کنند، ابراز داشت: ما می توانیم مشکلات جامعه را تحلیل و حل کنیم، ما خودمان می توانیم و نیازی به مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات نیست، برای کودک، نوجوان و جوان باید این مسائل به خوبی روشن شود.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که تعدادی کتاب درباره جنایات آمریکا وجود دارد چرا در دبستان ها، دبیرستان ها و دانشگاه ها تدریس نمی شود، چرا فرزندان ما از همان روز نخست بر اساس مسأله انزجار و دشمنی با آمریکا که دشمن درجه یک به شمار می رود تربیت نمی شوند واقعا جای تأسف است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: باید مقام معظم رهبری اینگونه درودل کنند و بگویند چرا کار انجام نمی شود، مگر نظام اسلامی نیست؛ آمریکا دشمن اسلام است و این دشمنی باید در دل فرزندان از دوران کودکی و مراحل بعدی باید تثبیت شود و باور کنند.

وی اضافه کرد: باید جایگاه سیاست در دین روشن شود و برای جامعه تبیین کنیم، افراد متحجر بد فکر نکنند، از جریاناتی که در دنیا، جهان اسلام، تشیع و حتی در کشور خودمان حاکم است نباید غافل شد، مسؤولان باید بیدار باشند و جریانات را بشناسند و از جریان مثبت حمایت و با جربانات منفی مبارزه کنند، این ها در حکومت باید مورد تحلیل قرار گیرد، چالش ها و بحران ها را شناخت و آن ها را ریشه یابی کرد، راه های گذر از آن باید بررسی و به مردم تعلیم داده شود.

آیت الله موحدی کرمانی با تأکید بر این که ما می توانیم، گفت: نباید بگوییم شدنی نیست با نمی شود، مسؤولان نگویند نمی شود، همه مشکلات قابل حل است و ما می توانیم اما باید باور کنیم، به امام راحل می گفتند که نمی توانید باید شاه مبارزه کنید ایشان فرمود می توانیم و شاه رفتنی است، می گفتند نمی توانید با آمریکا در بیفتید فرمود می توانیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی افزود: از این تریبون با صدای بلند اعلام می کنم می توانیم در برابر آمریکا بایستیم و قدرت آمریکا را در هم بشکنیم از طریق این که آمریکا را در دنیا منفورکنیم، امام خمینی(ره) فرمودند که بالای منابر و در سخنرانی ها جنایات شاه را بگویید این را فرمودند تا شاه منفور شود، وقتی شاه منفور شد می بیند که نمی تواند بماند و فرار می کند، مثل آمریکا در دنیا همین گونه است.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر جنایات آمریکا مطرح و معلوم شود چقدر ظالم و جانی است تأثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: خوشبختانه دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خوب و خیلی بهتر از ما جنایات آمریکا را آشکار و برملا می کنند، امام راحل فرمودند که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید و رهبر انقلاب هم همواره نسبت به دشمنی های آمریکا تأکید کردند، اگر بتوانیم جنایات آمریکا را در دنیا خوب روشن کنیم نتیجه این می شود کسانی که دل به آمریکا بستند و کشورهای مرتجع منطقه می فهمند که از آمریکا چیزی گیرشان نمی آید.

وی ادامه داد: اگر برجام هیچ نتیجه ای نداشت ثابت کرد که آمریکا دروغ می گوید و خلف وعده می کند، آمریکا امروز وعده می دهد و فردا زیر پا می گذارد، آمریکا می گوید تحریم ها را بر می دارد اما نه تنها این کار را نمی کند بلکه بر تحریم ها می افزاید، دنیا باید بداند که آمریکا چنین عنصری است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان این که اگر برای دنیا روشن شود موفقیت بزرگی برای ما است، ابراز داشت: آمریکا را با اعمال خودش باید رسوا و مفتضح کرد، خوشبختانه دشمنان احمق هستند خیال می کنند که از این طریق می توانند بمانند غافل از این که تیشه به ریشه خود می زنند، امیدواریم روزی فرا برسد که کوچکترین آبرویی برای آمریکا باقی نماند، امام حسین(ع) یزید را رسوا کرد و او را شکست داد، حضرت جنایات یزید را بر ملا کرد.

وی با گرامیداشت 13 آبان عنوان کرد: 13 آبان روز دشمنی با آمریکا است، دشمنی با آمریکا فقط بعد سیاسی ندارد بلکه بعد دینی هم دارد که شاید از بعد سیاسی قوی تر باشد، این دشمنی وجهه دینی و عقلانی دارد، دشمنی با آمریکا و دشمنان خداوند در متن دین ما است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: انسان می تواند نمازخوان باشد، روزه بگیرد و حج برود و گمراه شود همانگونه که خوارج بودند، حب دوستان خدا و بغض و دشمنی نسبت به دشمنان خدا ویژگی است که ایمان انسان را مستحکم می کند و اجازه نمی دهد که انسان گمراه شود، دشمنی با آمریکا با عنصری که به ضوابط انسانی پایبند نیست دینی است، ممکن است گاهی با کفار قراردادی داشته باشیم اگر به قرار داد پایبند باشند ما به دلیل مصالح عالیه گاهی با کفار قرارداد داریم اما با آمریکا نه، آمریکا انسانیت را فراموش کرده و به هیچ یک از ضوابط انسانی پایبند نیست.

وی اضافه کرد: نشستن و انعقاد قرارداد با آمریکایی که امروز می گوید بله فردا می گوید نه عقلانی نیست، برجام مسأله خود را داشت، هویت ما اسلام است وقتی آمریکا دشمنی خود را با اسلام آشکارا بیان می کند یعنی می گوید که دشمن جمهوری اسلامی است، آیا انتظار می رود که این دشمن به ما محبت کند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که مردم ما به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری این دشمنی را خوب شناختند، گفت: راهپیمایی باشکوه 13 آبان در سراسر کشور مشت محکمی به دهان آمریکا بود که آن را مأیوس می کند که بتواند حال که از در بیرون رانده شده بتواند از پنجره برگردد.

وی افزود: باید مراقب بود آمریکا برنگردد، بی خود نیست که امام فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید، معنایش این است که از این دشمنی یک لحظه نباید غفلت و فراموش کرد، مردم جنایت آمریکا را فراموش نمی کنند، آمریکا یک لحظه دست ازحمایت رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک اسلام برنداشت./1323/پ201/ج

ارسال نظرات