۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۵۸۵۸۰

معرفي فرهنگ ایران اسلامي در آفریقای جنوبی

فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در نمایشگاه دیپلماتیک 2016 ميلادي آفریقای جنوبی معرفي شد.
آفریقای جنوبی


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با برپايي نمایشگاه یک روزه سالیانه دیپلماتیک پرتوریا در ساختمان ریاست جمهوری آفریقای جنوبی Union Building، رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ايران به عنوان نماینده كشورمان در این رويداد فرهنگي، شرکت كرد.

رایزنی فرهنگی کشورمان با ارائه تصویری از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و نیز، اطلاع‌رسانی در بخش‌های مختلف جامعه و فرهنگ ایران به ويژه ایران امروز در قالب کتاب، عکس، صنایع دستی و ارائه بروشورهای تصویری در اين نمايشگاه، توانست توجه جمع قابل توجهی از مخاطبان را به خود جلب كند.

همچنين، توضیحاتي پیرامون اقلام فرهنگی ارائه شده در غرفه ایران که به شکل مکتوب به مراجعان قابل ارائه بود از دیگر اقدامات مورد توجه بازدیدکنندگان غرفه ایران بود.

از سوی دیگر، زیبایی بصری و چیدمان صنایع دستی ایرانی معرفی شده در غرفه، فرصتی بود که تعدادی از خبرنگاران مستقل و علاقه‌مندان به عکاسی خبری را به سوی خود جلب كرده بود.

بنابر اعلام اين خبر، نمایشگاه دیپلماتیک هرساله محلی برای عرضه فرهنگ کشورهای مختلف و نیز، آشنایی و گفت‌وگوی دست‌اندرکاران فرهنگی کشورهای خارجی با یکدیگر در فضای ایجاد شده است و سفراء و مسوولان کشورهای متعددی از غرفه ایران بازدید داشتند./982/ب102/د

ارسال نظرات