۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۵۸۰۶۴

نمازگزاران پاکستانی در اعتراض به تبعیض مذهبی تظاهرات کردند

شهرهای مختلف پاکستان پس از نماز جمعه روز گذشته شاهد تظاهرات در اعتراض به تبعیض مذهبی و محدودیت علیه عزاداری حسینی بودند.
تظاھرات در پاکستان اجتماع اھل سنت

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس وحدت مسلمین، بزرگترین سازمان شیعه پاکستان در اعتراض به تبعیض مذھبی، محدودیت عزاداری اباعبداللہ الحسین(ع)، ممنوعیت سخنرانی علما، سلب تابیعت برخی روحانیان و دستگیری شیعیان در نقاط مختلف کشور، روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه در سراسر پاکستان تظاھرات برگزار کرد.

در راھپیمایی منطقه بھاول پور که با رھبری سید اظھر عباس نقوی عضو فعال مجلس وحدت مسلمین برگزار شد، تظاھرکنندگان با فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ عربستان سعودی و مرگ بر دولتمردان متعصب خواستار کنترل فعالیت ھای گروہ ھای تکفیری در کشور شدند.

نمازگزاران شھر لیه با اجتماع روبروی باشگاہ مطبوعاتی این شهر، آزادی شیعیان دستگیر شدہ و لغو دستور ممنوعیت سخنرانی علمای شیعه پاکستان را خواستار شدند.

شیعیان منطقه دیرہ غازی خان و علی پور نیز پس از اقامه نماز جمعه در مسجد جامع این شھر تظاھرات بزرگ برگزار کردہ و اظهار داشتند که دولت به جای شیعیان و رھبران شیعه که ھموارہ در امنیت کشور نقش برجسته ای ایفا کردہ اند، عوامل تروریستی و رھبران تکفیری ھا را دستگیر کند و فعالیت ھای آنان را ممنوع قرار دھد.

از سوی دیگر تجمع سه روز جماعت اسلامی پاکستان در اعتراض به فساد، ناامنی، گرانی و بیکاری در کشور  با شرکت سران نھادھای بزرگ اھل سنت و عموم مردم در شھر لاھور آغاز به کار کرد.

میان مقصود احمد رییس جماعت اسلامی پنجاب پاکستان، در سخنان خود با اشارہ به این که کشمیر رگ حیاتی این کشور است گفت: امنیت کشمیر امنیت پاکستان به شمار آمده و خون صدھا ھزار مردم کشمیر بیهوده نخواھد رفت./988/ب902/د

اشهد نقوی
ارسال نظرات