۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۴۵۷۷۳۶
امام جمعه موقت همدان:

عالم و مبلغ دینی باید مروج اخلاق اجتماعی در جامعه باشد

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که عالم و مبلغ دینی باید مروج اخلاق اجتماعی در جامعه باشد، گفت: اخلاق اجتماعی حجت الاسلام والمسلمین مروج همدانی بسیار جایگاه والایی دارد تا جایی که ایشان مورد اعتماد و احترام مردم همدان است.
حجت الاسلام جوادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد جوادی، امام جمعه موقت همدان روز گذشته در مراسم تقدیر و تجلیل از عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین مروج همدانی که در میدان شیرسنگی همدان برگزار شد با اشاره به جایگاه این عالم نستوه، اظهار داشت: ایشان از علمای مورد وثوق آیت الله آخوند ملاعلی همدانی بود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت تقوای الهی در برخوردهای اجتماعی، گفت: ایشان پدر شهید مهدی مروج است که آوازه دلدادگی او به ایثار و شهادت در شهر همدان معروف است.

امام جمعه موقت همدان در ادامه خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین مروج همدانی از علمای برجسته همدان به شمار می رود که سابقه کارهای فرهنگی و مذهبی وی به بیش از 60 سال می رسد.

وی با اشاره به علاقه آیت الله اخوند ملاعلی همدانی نسبت به این بزرگوار، اظهار داشت: علاقه این مرجع تقلید نسبت به حجت الاسلام المسلمین مروجی سبب شد که کتابخانه غرب کشور به ایشان سپرده شود.

حجت الاسلام جوادی ابراز داشت: بنده به نوبه خود در مدت 50 سال آشنایی با این مرد بزرگ یک کار خلاف شرع و اخلاق از ایشان سراغ ندارم و مشاهده نکرده ام.

وی با بیان این که توجه ایشان به مسائل خالاقی و عبادی در جامعه مثال زدنی است گفت: ایشان اهل ذکر و دعا و ارتباط با خدا است و باید الگویی برای جوانان امروز باشد.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: اخلاق اجتماعی ایشان بسیار جایگاه والایی دارد تا جایی که ایشان مورد اعتماد و احترام مردم همدان است.

وی در پایان یادآور شد: از ویژگی های شخصیت ایشان می توان به صبر،  اخلاق حسنه، تحمل مشکلات، استقامت در دین، متانت و صداقت است./979/203/ب2

ارسال نظرات