۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۵۶۷۷۴
رأی الیوم:

عربستان برای انحراف افکار عمومی از نقض آتش بس در یمن قاچاق سلاح را دستاویز قرار داده است

رسانه های گروهی عربستان در تلاش هستند با مطرح کردن قاچاق سلاح از مرزهای عمان با یمن، افکار عمومی جهان را از موضوع حملات هوایی و نقض آتش بس در یمن، منحرف کنند.
عطوان

به گزارش خبرگزاری رسا، 'جنبش انصارالله' بارها موضوع قاچاق سلاح از مرزهای عمان به یمن را به شدت تکذیب کرده است.

عبد الباری عطوان' سردبیر رأی الیوم در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: واقعا عجیب است که عربستان موضوع قاچاق سلاح به یمن را محکوم می کند، در حالی که خود از مدرن ترین جنگنده های آمریکایی و نیروها و جنگنده های 9 کشور برای حمله به این کشور مستضعف بهره می برد. آیا ریاض انتظار دارد تا ملت یمن از بمباران های هوایی و کشتار غیرنظامیان با برگزاری تظاهرات استقبال کنند.

عطوان توضیح داد: عربستان میلیاردها دلار برای خرید تسلیحات، مهمات و تجهیزات نظامی بسیار پیشرفته آمریکایی و انگلیسی اختصاص داده، اما نمی تواند ببیند که یمنی های مورد تجاوز قرار گرفته چند موشک و تسلیحات قدیمی فرسوده خریداری شده از اتحاد جماهیر شوروی را جهت مقابله با سعودی ها استفاده کنند.

این نویسنده و تحلیل گر سرشناس جهان عرب افزود: باندهای مافیای قاچاق در سراسر جهان خطرناک ترین و با هوش ترین افراد بشمار می آیند، زیرا در غیر این صورت عربستان غرق در مواد مخدر نمی شد و کوکایین و هروئین افغانستان 90 درصد مجموع مواد مخدر قاچاق شده به اروپا را تشکیل نمی داد.

سردبیر رأی الیوم خطاب به آل سعود نوشت: وقتی علیه همسایگان خود وارد جنگ می شوید، باید در انتظار بدترین شرایط ممکن باشید و توقع نداشته باشید که خصم در برابر ماشین جنگی ویرانگر شما تسلیم شود، زیرا قاچاق سلاح به طرف های درگیر وجه مشترک همه جنگ ها است، به ویژه وقتی ملتی همچون یمن به شدت تحت محاصره قرار می گیرد.

عطوان با اشاره به قاچاق سلاح از لبنان به نوار غزه در دوران 'یاسر عرفات' تاکید کرد: عربستان با استفاده از تمام توان و تجهیزات جاسوسی و ماهواره های غربی نخواهد توانست ارسال سلاح به یمن را به طور کامل متوقف کند، زیرا یمن هزاران مایل دارای مرزهای زمینی و آبی است.

به نوشته ایرنا، به گفته این کارشناس مسایل سیاسی جهان عرب، ائتلاف سعودی در جنگ خود در یمن نتوانست به پیروزی دست یابد و ترور 'علی عبدالله صالح' و برخی از فرماندهان انصارالله نخواهد توانست به جنگ در یمن پایان دهد و مقامات سعودی تنها از راه گفت وگوی مستقیم با رقبای یمنی خود و دستیابی به راه حل سیاسی نهایی و دایمی می تواند به این جنگ پایان دهد. چنین راه حلی باید با آتش بس کامل و تشکیل دولت وحدت ملی و انتخابات ریاست جمهوری در یمن آغاز شود.

وی افزود: ائتلاف عربی به رهبری عربستان به تدریج در دام یمن گرفتار شد و ائتلاف انصارالله و علی عبدالله صالح به خوبی توانستند در را بر روی عربستان ببندند. مهم نیست چه کسی برای به دام انداختن عربستان در یمن، جنگ را طراحی کرده است، نکته حایز اهمیت آن است که این طرح تا کنون با موفقیت همراه نبوده است.

عربستان و همپیمانانش از فروردین ماه سال گذشته تاکنون شهرهای یمن را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است. در این حملات تاکنون هزاران غیرنظامی کشته و مجروح شده اند./982/ب102/د

ارسال نظرات