۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۵۶۷۶۶

واکنش جدید نتانیاهو به قطعنامه یونسکو

رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت که هر جوان صهیونیست را به مشارکت در حفاری های سازمان به اصطلاح "آثار باستانی" رژیم صهیونیستی در زیر و اطراف مسجد الاقصی و دیگر مناطق ببت المقدس مجبور سازد.
نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس سازمان به اصطلاح آثار باستانی رژیم اشغالگر قدس گفت که این سازمان با هماهنگی دولت صهیونیستی تصمیم گرفت که هر جوان صهیونیست را پیش از گذراندن دوره خدمت سربازی به شرکت در این حفاری ها وادارد. این حفاری ها با هدف یافتن اثری دال بر وجود پیوند میان یهودیان و مسجد الاقصی صورت می گیرد.

ژنرال بازنشسته "اسرائیل حسون" در مراسم افتتاح دفتر جدید این سازمان در قدس تصریح کرد که نهاد متبوعش با سازمان دینی تندروی "الیعاد" در زمینه حفاری ها و خاکبرداری در زیر مسجد الاقصی به منظور پیدا کردن اثری دال بر پیوند میان یهودیان و این مسجد همکاری خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی  که در این مراسم حضور داشت قول داد که شخصا در این خاکبرداری ها شرکت کند، وی از تمامی صهیونیست ها خواست تا هفته جاری در این خاکبرداری به او ملحق شوند.

وی تاکید کرد که کابینه اش تمامی امکانات مادی و فنی لازم را برای این اقدام اختصاص خواهد داد.

گفتنی است این تصمیم عمق بحران سیاسی رژیم صهیونیستی را به تصویر می کشد، بحرانی که زاییده تصویب قطعنامه جدید از سوی یونسکو در خصوص تکذیب پیوند میان یهودیان و مسجد الاقصی است.

افزودنی است که سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد "یونسکو" روز سه شنبه گذشته با تصویب قطعنامه نهایی تاکید کرد که مسجد مبارک الاقصی یک میراث اسلامی

ناب است. این اقدام خشم محافل صهیونیستی را برانگیخت. وزیران کابینه نتانیاهو در واکنش به این قطعنامه مواضع تندی را اتخاذ کردند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که دولت صهیونیستی به شیوه های مختلفی می کوشید تا مانع از تصویب این قطعنامه شود، ولی تمامی این تلاش ها به شکست انجامید./982/ب103/د

ارسال نظرات