۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۵۶۰۸۶
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

۱۳ آبان برگرفته از عاشورا و برای صیانت از انقلاب بود

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به وقوع سه حادثه مهم انقلاب اسلامی در روز ۱۳ آبان، گفت: سه حادثه مهم ۱۳ آبان متاثر از فرهنگ عاشورا و براي دفاع از انقلاب اسلامي و نفي استكبار بودند.
13 آبانماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در ابتدای نشست شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی مراسم 13 آبان و بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبائی، گزارشی از فعالیت های این مجموعه برای اجرای مراسمهای یوم الله 13 آبان و سالروز شهادت آیت الله قاضی ارایه داد.

وی با اشاره به هماهنگی های انجام شده بین دستگاه های مختلف استانی برای برگزاری باشکوه دو مراسم بزرگ یوم الله 13 آبان و سالروز شهادت آیت الله قاضی در استان، ابراز داشت: تمام تلاشها برای انجام باشکوه و دشمن شکن این دو مراسم و برنامه ریزیهای لازم صورت گرفته است.

حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: کمیته های دانش آموزی، دانشجوئی، حوزه، تشکلهای دینی، امنیت، اطلاع رسانی، تبلیغات شهری، فرهنگی و هنری، ورزش و جوانان، بانوان و بسیج فعالیتهای خود را برای حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی 13 آبان آغاز کرده اند.

وی با انتقاد از عدم همکاری کمیته کارگری در برگزاری با شکوه این مراسمات و گفت: به دلیل نبود همکاریهای شایسته این کمیته و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، این مجموعه از کمیته های ستاد برگزاری ۱۳ آبان و بزرگداشت سالروز شهید آیت الله طباطبایی حذف شد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مهمترین هدف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزاری مراسمات ملی و دینی با پرهیز از مسایل حاشیه ای است، افزود: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی تلاش می کنیم مراسم 13 آبان و سایر آیین ها به دور از هر گونه تبلیغات انتخاباتی برگزار بشود چرا که معتقدیم این مجموعه نباید وارد جریانات سیاسی شود.

وی با تاکید بر حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی یوم الله 13 آبان، گفت: این راهپیمایی بهترین و مناسبترین فرصت برای پاسخگویی به گستاخیهای اخیر آمریکا نسبت به ایران است، مردم با حضور گسترده خود دشمن را مأیوس و نا امید خواهند کرد.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به وقوع سه حادثه مهم انقلاب اسلامی در روز ۱۳ آبان، گفت: تبعيد حضرت امام خميني(ره) در سال۱۳۴۲ به خاطر افشاي قانون ننگين كاپيتولاسيون و دفاع از استقلال كشور و ارزشهای ديني، كشتار دانش آموزان در سال ۱۳۵۶ به دليل دفاع و حمايت آنان از نهضت اسلامي و نيز تسخير لانه جاسوسي شيطان بزرگ آمريكا در سال ۱۳۵۸ همگی متاثر از فرهنگ عاشورا و براي دفاع از انقلاب اسلامي و نفي استكبار بوده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دخالت مستقيم و دست اندازي استكبار جهاني و شيطان بزرگ آمريكا در سرنوشت ملت ايران دلیل اصلی وقوع هر سه حادثه ۱۳آبان بود و همانطور كه در عاشوراي سال۶۱ يزيديان امام حسين(ع) و يارانش را به خاک و خون کشیدند، يزيديان زمان و ظالمان جبهه استكبار نیز در جريان سه حادثه ۱۳آبان مستقيماً دست داشتند./202/854/ب1

ارسال نظرات