۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۵۶۰۶۲
امام جمعه بابلسر:

ورزش زمینه‌ساز نشاط روحی در جامعه است

امام جمعه بابلسر با تأکید بر این که موضوع معنویت و تربیت روح باید در کنار تربیت بدنی و ورزش مورد توجه قرار گیرد، گفت: ورزشکار حرفه‌ای باید از آرامش بالایی برخوردار باشد و در حوزه‌های مختلف اجتماعی مورد حمایت قرار گیرد.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار  رییس اداره ورزش و جوانان، رؤسا و دبیران هیأت‌های ورزشی این شهرستان در مصلای المهدی(عج)، اظهار داشت: امروزه موضوع ورزش یک بحث تنها و مختص به ورزشکار نیست، بلکه یک قدرت نرم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بوده و باید تلاش کرد تا در عرصه تربیت بدنی و روحی موفق عمل شود.

امام جمعه بابلسر با بیان این که نسل جوان هر کشوری در پیشرفت و اعتلای آن جامعه بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: باید از ظرفیت این نسل شاداب و بانشاط در بخش های مختلف کشور بهره گیری شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غرب از نسل جوان کشورمان هراسان است، ادامه داد: حضور این نسل انقلابی بخش های هسته ای، صنعتی و پزشکی نشان دهنده نقش آفرینی جوانان در پیشرفت و تعالی کشور است.

حجت الاسلام قلی پور افزود: شناخت دشمن، تهدیدات و روش‌های مقابله با آنها از جمله وظایف همه انسان‌ها است و اقشار مختلف مردم باید تلاش کرده تا راه‌های نفوذ و آسیب‌رسانی دشمن را مسدود کنند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که دشمن در مقوله اعتیاد فعالیت‌های گسترده‌ای را با استفاده از ابزارهای مختلف علیه بشریت انجام می‌دهد، تصریح کرد: آنجایی که قدرت علمی ما تامین می‌شود تحریم هستیم اما در مسائلی که به فرهنگ و معنویت ما ضربه می‌زند تحریم نیستیم و بسیاری از ابزارهای ضربه زدن به جوان ایرانی با ارزان‌ترین قیمت در دسترس و سهل‌الوصول است.

حجت الاسلام قلی‌پور ادامه داد: همه تلاش دشمن، گرفتن هویت دینی جوانان برای قالب کردن سیاست‌های خودشان بوده و یکی از ابزارهایی که می‌تواند در بحث جنگ نرم و مقابله با اعتیاد تاثیر‌گذار باشد، ورزش و توجه به تربیت بدنی است.

وی با تأکید بر این که موضوع معنویت و تربیت روح باید در کنار تربیت بدنی و ورزش مورد توجه قرار گیرد، افزود:  ورزشکار حرفه‌ای باد از آرامش بالایی برخوردار باشد و در حوزه‌های مختلف اجتماعی مورد حمایت قرار گیرد.

امام جمعه بابلسر ورزش را زمینه‌ساز نشاط روحی در جامعه دانست و با بیان این که اگر این عاملان نشاط و شادابی از جامعه گرفته شوند جامعه ما از بی نشاطی دچار بیماری خواهد شد، گفت: ورزشکاران باید در کنار پرورش جسم خود روح و فکر خود را نیز پرورش دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که قهرمانان واقعی کسانی هستند که بر هوای نفس خود غلبه کنند، افزود: تقویت ورزش ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺴﺘﺮﺳﺎز ﺷﺎداﺑﯽ و ﻧﺸﺎط آﻧﮫﺎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد و ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺗﺎ ﻧﺴﻠﯽ ﺳﺮزﻧﺪه ﺑﺮای ﮐﺸﻮر ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

حجت الاسلام قلی پور وزرش را عامل پرکردن اوقات فراغت دانست و با بیان این که این عامل نشاط و شادابی باید بیشتر در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: امروز جامعه ما به ویژه نسل جوان ما نیازمند شادابی بیشتری هستند که این مسأله با ورزش تأمین می شود.

امام جمعه بابلسر ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺗﮫﺬﯾﺐ در ھﺮ اﻣﻮری ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻮن ﻋﻠﻢ و ورزش ﺑﺪون اﺧﻼق ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺨﺶ ﻧﺨﻮاھﺪ ﺑﻮد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر ارتقای منش پهلوانی در بین ورزشکاران، گفت: با تقویت این الگو ورزشکاران دارای جایگاه رفیعی به مشابه پهلوان پوریای ولی و غلامرضا تختی می شوند./950/202/ب2

ارسال نظرات