۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۴۵۵۷۶۴

30 نهاد اهل تسنن پاکستان خواستار اعدام شهروند توهین کننده به اسلام شدند

30 نهاد اهل تسنن پاکستان بر لزوم اجرای حکم اعدام شهروند توهین کننده به حضرت محمد(ص) تأکید کردند.
رسول اسلام

به گزارش خبرگزاری رسا، 30 نهاد بزرگ اهل تسنن پاکستان به دعوت مجمع اتحاد اهل سنت این کشور با برگزاری نشستی در جامعه رضویه فیصل آباد، خواستار برخورد قاطع با آسیه مسیح، بانوی پاکستاین توهین کننده به حضرت محمد(ص) شدند.

صاحبزادہ حامد رضا رییس این مجمع گفت: اگر دولت حکم اعدام آسیه مسیح را اجرا نکند و قصد فراری دادن وی به خارج از کشور داشته باشد با اعتراضات شدید نھادھای بزرگ مواجه خواھد شد.

مفتی محمد اقبال چشتی روحانی اھل سنت نیز خواستار اجرای حکم دادگاہ عالی پاکستان در حق آسیه مسیح شد و افزود: توھین رسول اسلام(ص) به ھیچ عنوان بخشودنی نیست و نواز شریف به عنوان حاکم مسلمان باید احکام اسلامی را در حق این زن توھینگر اجرا کند.

وی با بیان این که تاکنون هیچ توهین کننده ای به اسلام اعدام نشده است، تصریح کرد: احترام رسول اسلام(ص) از حفظ جان ما نیز عزیزتر است و هیچ معامله ای در این مساله نخواهیم داشت.

مفتی محمد حبیب قادری با اشارہ به این که نواز شریف برای جلب رضایت اربابان خارجی خود می خواھد آسیه مسیح را به خارج از کشور فراری دھد، اظهار داشت: قضات کشور بدون در نظر گرفتن فشار خارجی طبق قرآن و سنت رسول اسلام(ص) این زن توھین کنندہ به رسول اسلام(ص) را محاکمه کنند.

گفتنی است آسیه مسیح در روز 14 ژوئن سال 2009 میلادی در منطقه نان کانه صاحب ایالت پنجاب پاکستان به رسول اسلام(ص) توھین و پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد.

قاضی نوید اقبال در تاریخ 11 نوامبر 2010 میلادی طبق مادہ 295C وی را به اعدام محکوم کرد اما این حکم تاکنون اجرا نشده است.

این در حالی است که پاپ فرانسیس درخواست آزادی این زنی مسیحی را از نواز شریف نخست وزیر پاکستان کردہ و تابعیت و سکونت وی در فرانسه مھیا شده است./988/ب902/د

اشهد نقوی
ارسال نظرات