۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۵۵۴۷۱

کتمان چهره منفور آل‌سعود با نقابی از جنس قرآن

دانشگاه «ملک خالد» عربستان در حالی فردا، ۲۵ مهرماه، میزبان پژوهشگران و متخصصان قرآنی از کشورهای مختلف جهان است که رژیم آل‌سعود همواره تلاش کرده با برگزاری همایش‌های علمی قرآنی، چهره منفور خود نزد افکار عمومی را با نقابی از جنس کلام وحی کتمان کند.
عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین همایش بین‌المللی قرآن در حالی فردا، ۲۵ مهرماه، با موضوع «بهره‌گیری از پژوهش‌های قرآنی برای حل مشکلات معاصر» در دانشکده الهیات و اصول دین دانشگاه «ملک خالد» شهر «أبها»(جنوب غرب عربستان)، آغاز به‌کار می‌کند که این کشور حدود یک هفته دیگر نیز میزبان سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن است.

در حقیقت رژیم آل‌سعود تلاش می‌کند از طریق نشست‌های متعدد علمی و فرهنگی به‌ویژه مستمسکی چون برنامه‌های قرآنی، چهره منفور خود را در میان جهانیان کتمان کرده و بهبود بخشد و از این طریق افکار عمومی را راحت‌تر جذب کند.

نخستین همایش بین‌المللی قرآن به مدت سه روز با حمایت «فیصل بن خالد بن عبدالعزیز»، امیر منطقه عسیر در پردیس دانشگاهی شهر «أبها»(مرکز منطقه عسیر عربستان) برگزار می‌شود.

به نوشته ایکنا، از جمله محورهای این همایش، استفاده از مطالعات و پژوهش‌های قرآنی برای حل مشکلات اعتقادی، فکری، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، مشکلات مربوط به مفهوم جهاد و همچنین مشکلات مربوط به فعاليت‌های آموزشی است.  

ارتباط بیشتر امت اسلام با کتاب خدا به‌عنوان راه نجات و عزت و تضمین سعادت در دنیا و آخرت، تبیین جایگاه قرآن کریم در حل مشکلات معاصر، ایجاد پیشرفت در زمینه مطالعات قرآنی با هدف نقش‌آفرینی در حل مسائل اسلامی معاصر و کمک به پیشرفت کلی جامعه و بهره‌گیری از توانمندی پژوهشگران و تلاش‌های آنان برای حل مشکلات موجود از دیگر اهداف همایش اعلام شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات