۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۵۵۴۱۳

برگزاری سومین همایش «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» در زاهدان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: سومین همایش «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» 5 آبان‌ماه با حضور علمای برجسته شیعه و سنی و با هدف تقویت وحدت امت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار می‌شود.
عاشورا

امین رضا کمالیان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: سومین همایش «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» چهارشنبه، 5 آبان‌ماه با حضور علمای برجسته اهل تشیع و تسنن در محل تالار علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند تا 2 آبان‌ماه آثار خود را در زمینه‌های مختلف جامعه شناسی، ادبیات، هنر و سیاست مرتبط با قیام بزرگ عاشورا به نشانی اینترنتی ashora@iauzah.ac.ir ارسال کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: محورهای مقالات شامل شخصیت امام حسین(ع) و قیام عاشورا از منظر اهل سنت، آثار و پیامدهای حرکت امام حسین(ع) در جامعه بشری، نقش بانوان در پیشبرد اهداف عاشورا، امام حسین(ع) و عاشورا از نگاه تاریخ، قیام عاشورا از منظر جامعه‌شناسی، ادبیات، هنر و سیاست می‌شود.

وی با بیان اینکه از علمای برجسته کشوری و استانی جهت حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است، عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش معرفی زوایای مختلف قیام عاشورا و همچنین، تقویت وحدت و اتحاد میان امت اسلامی است.

کمالیان ادامه داد: وحدت اسلامی از مهم ترین اهداف برنامههای فرهنگی دانشگاه است و این مجموعه عظیم آموزشی در جهت تحقق ارزش‌های دینی از جمله وحدت اسلامی، تلاش مجدانه‌ای در راستای برگزاری سلسله همایشهای قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت دارد./303/831/ب1

ارسال نظرات